-
Pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesa diagnostika
Alternatīvu izvērtēšana pēc pirkuma. Lielākoties patērētāji sadalījās divās grupās – apmierināti un neapmierināti par preci. Tā kā inovatīvā Iqos ierīce ātri kļuva atpazīstama Latvijas tirgū, patērētāji bija ieinteresēti izmēģināt kaut ko jaunu un neparastu, lielākoties tie bija apmierināti. Patērētāju apmierinātību ietekmēja arī blakus esošie faktori, tādi kā speciālas Iqos lietotāju ērtības (tualete festivālā, bārs, dīvāni, sildlampas, pledi u.c.), individuāla pieeja klientam, iespēja izvēlēties dizainu, garantija. Savukārt, bija arī lietas, kas izraisīja neapmierinātību, jo ierīce ir regulāri jālādē, “Heets” kvalitāte pasliktinājās, viegli lūzt, augstumā salst. Kā arī bija patērētāji, kuriem šī ierīce izraisīja vilšanos, jo negāja pie sirds lietošanas prasība – lādēšana, tīrīšana.
Mārketinga pasākumi, kas ietekmēja šo posmu – iespēja izmēģināt Iqos ierīci uz 1 nedēļu, lai patērētājs izvērtē vai vēlas veikt šādu pirkumu.
Atbrīvošanās no produkta. No produkta ir iespējams atbrīvoties, pārdodot vai nododot to kādam draugam, paziņai, kolēģim utt., ja ierīce ir palīdzējusi atmest smēķēšanu. Iqos ierīci ir iespējams nolikt ‘malā’, ja tās lietošana vairs nav aktuāla un liela priekšrocība ir tāda, ka var to atsākt lietot, kad nepieciešams, proti, nav jāiegādājas jauna ierīce.
…
Vajadzības apzināšanās. Cigarešu lietotāji labi apzinās smēķēšanas kaitīgumu un meklē iespējas izvairīties no vismaz dažām negatīvām tabakas lietošanas blaknēm – nepatīkamas smakas, dzelteniem traipiem uz pirkstiem, pasīvās smēķēšanas utml., kā arī uzskata e-cigaretes par veidu kā atmest vai vismaz ierobežot smēķēšanu. Tirgū ir nācis inovatīvs produkts karsējamās tabakas ierīce Iqos, kas neveido nepatīkamas smakas, neatstāj dzeltenus traipus un nav tik kaitīga kā cigarete, jo nenotiek degšanas process, bet gan karsēšanas. Smēķētāji apzinās, ka vēlas iegādāties šo produktu. Mārketinga pasākumi, kas ietekmēja šo posmu – Iqos treileru mobilitāte kultūras pasākumos. Informācijas meklēšana. Iqos uzņēmumam ir tā saucamie produktu eksperti, kas reklamē Iqos ierīci pēc iespējas vairāk vietās, var gadīties, ka klients tiek uzrunāts uz ielas kā garāmejošais, tiek likti sludinājumi un reklāma sociālajos tīklos, kā arī produkts ātri vien guva lielu uzmanību un par produkta ieteikumiem varēja dzirdēt no apkārtējiem – ģimenes, draugiem, kursabiedriem utml. Patērētājs var gūt informāciju par preci arī sērfojot internetā, kā arī caur Iqos mājaslapu pasūtīt ierīci uz izmēģinājumu uz vienu nedēļu un saprast vai tiešām vēlas to preci iegadāties. Mārketinga pasākumi, kas ietekmēja šo posmu – Iqos produktu ekspertu profesionālās iemaņas sniegt patērētājam visu nepieciešamo informāciju un darbības, lai ieinteresētu produktā.
