-
Tirgvedības organizācijas process SIA "Izdevniecība Rīgas Viļņi"
Secinājumi
Izanalizējot SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi” iekšējo vidi var secināt, ka uzņēmums ir strukturēts divējādi, daļa uzņēmumu ir strukturēta orientējoties uz produktu grupām , savukārt otra uzņēmuma daļa ir strukturēta funkcionāli. Uzņēmumā kopā strādā aptuveni 270 darbinieki, no kuriem puse ir ārštata darbinieki.
Veicot SVID analīzi, top skaidrs, ka nospraustie mērķi ir sasniedzami, tikai jāpalielina mārketinga aktivitātes, lai žurnāls „Pastaiga” uzņēmumam nestu lielāku peļņu. Šis žurnāls ir unikāls ar augsto kvalitāti, ar to, ka informācija un raksti netiek pārpirkti, un, ka tā saturs ir izzinošs, nevis izklaidējošs. Žurnāla mērķtirgus ir sievietes ar vidējiem un augstiem ienākumiem.
Kā produktu virzīšanas pasākums tiek izmantota gada abonentu „Pastaigas” VIP karte, tematiskie numuri un konkursi. Autors secina, ka būtu nepieciešami agresīvāki produktu virzīšanas pasākumi, jo gada abonētāju atlaižu kartes ir lielākajai daļai mediju un, lai piedalītos konkursā, nav pat jāiegādājas žurnāls. Žurnālam ir vairākas unikalitātes, taču tā virzīšanas pasākumos nav nekā unikāla. Autors uzskata, ka šo kraso starpību vajadzētu izlīdzināt, lai sasniegtu uzņēmuma nospraustos mērķus.
…
Iepazīšanās prakses pārskats. Tirgvedības organizācijas process SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi”.- Rīga: Ekonomikas un Kultūras augstskola, 2012.- 12 lpp. Iepazīšanās prakses pārskata mērķis ir patstāvīga profesionālo darba prasmju un iemaņu veidošana tirgvedības organizācijas jomā, un tirgvedības paņēmienu, metožu apgūšana. Darba mērķa sasniegšanai risināti šādi uzdevumi: 1. Analizēt uzņēmuma iekšējo vidi; 2. Analizēt uzņēmuma produktu; 3. Izstrādāti secinājumi par tirgvedības organizācijas procesu. Prakses pārskats sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā ir izanalizēta uzņēmuma iekšējā vide, izpētot, kāda ir tā misija, mērķi, juridiskā forma un uzņēmuma darbības veids, kā arī, veikta SVID analīze un izpētīta uzņēmuma mārketinga stratēģija. Otrajā nodaļa ir izanalizēts uzņēmuma produkts- žurnāls „Pastaiga”. Noteikts, kādas patērētāju vajadzības tas apmierina, kādas ir tā unikalitātes, mērķtirgus un virzīšanas pasākumu analīze. Nodaļas beigās ir veikti secinājumi par tirgvedības organizācijas procesu uzņēmumā. Iepazīšanās prakses atskaites apjoms ir 12 lapaspuses, tas satur vienu attēlu un 2 pielikumus.