-
Lēmumu pieņemšana
Arī grupas ietekme spēlē būtisku lomu patērētāju pieņemtajos lēmumos. Tiek uzskatīts, ka primārajā ietekmes grupā ietilpst ģimenes locekļi, klases biedri, tuvākie radinieki, bet sekundārā ietekmes grupa sastāv no kaimiņiem un paziņām, draugu draugiem.
• Impulsu vadīti pirkumi
Impulsu vadītai pirktspējai ir svarīga loma patērētāju uzvedības ietekmēšanā. Patērētāji parasti analizē savu pirktspēju pirms lēmuma pieņemšanas par produkta vai pakalpojuma pirkšanu, taču bieži impulsi pārņem savā varā. Produkts var būt lieliskas kvalitātes un dārgs, un atrasties plauktā neaiztikts līdz pat tam brīdim, kad tam uzlikts nosaukums – akcija vai izpārdošana, un tas tūlīt tiks pārdots, pat ja cenu atšķirība ir vien pāris eiro.
• Ekonomiskie nosacījumi
Ir zināms, ka patērētāju izdevumu lēmumi lielā mērā ir atkarīgi no tirgū dominējošās ekonomiskās situācijas. Tas jo īpaši attiecas uz transportlīdzekļu, māju un lieliem sadzīves tehnikas pirkumiem. Pozitīva ekonomiskā vide rada patērētājos lielāku pārliecību veikt pirkumus neatkarīgi no viņu personiskajām finansiālajām saistībām, ko nodrošina arī tādas iespējas kā automašīnas kredīts, hipotēka, kredītlīnija un tamlīdzīgi finanšu rīki, kas ļauj tērēt līdzekļus, kuru patērētājam var arī nebūt maciņā.
…
Tā ir atkarīga no vairākiem posmiem-vajadzības apzināšanās, informācijas meklējumi, alternatīvu novērtēšana pirms pirkuma, pirkums, patēriņš, patērēšanas rezultātu novērtējums, atbrīvošanās no preces. Daudzus gadus pētnieki un speciālisti veikuši lielu daudzumu praktiskus un teorētiskus pētījumus par cilvēka uzvedību izvēles procesā. Pirkuma izdarīšanas lēmums ir atkarīgs no daudziem faktoriem, kurus var iedalīt trīs kategorijās: 1) individuālās atšķirības, 2) vides ietekme, 3) psiholoģiskie procesi.