-
Restorānu tīkla SIA "SVP" restorāna "Sumo" un restorāna "Dada" darbības salīdzinošs izvērtējums
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma darbības teorētiskie aspekti | 4 |
1.1. | Uzņēmējdarbības mērķis | 4 |
1.2. | Tirgus pieprasījums | 5 |
1.3. | Mārketings – iekšējā un ārējā vide | 5 |
1.4. | Konkurence | 7 |
1.5. | Prece | 9 |
1.6. | Tīkla mārketings | 10 |
1.7. | Personālvadības teorija un vēsture | 12 |
2. | Restorāna tīkla SIA “SVP” salīdzinošs raksturojums | 15 |
2.1. | Uzņēmuma vēsture | 15 |
2.2. | Restorānu piedāvājuma raksturojums | 16 |
2.3. | Uzņēmuma mērķi, misija, iekšējās kārtības noteikumi | 19 |
2.4. | Restorānu personāla struktūra | 20 |
2.5. | Motivācijas veids restorānos | 25 |
2.6. | HACCP paškontroles sistēma restorānos | 26 |
Secinājumi | 31 | |
Priekšlikumi | 32 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 33 |
Secinājumi
1. Abi restorāni atrodas Vecrīgā, bet nav viens otram konkurenti, jo piedāvā atšķirīgu ēdienkarti un mērķēta uz dažādu auditoriju.
2. Restorāns „Sumo” un restorāns „Dada” piedāvā atlaides un dāvanu kartes. Restorānos darbojas tīkla „SVP” atlaižu karte.
3. Restorānā „Dada” darbojas arī Tirdzniecības Centra „Galerijas Centrs” atlaižu un dāvanu kartes.
4. Restorāniem atšķiras interjers – „Sumo” tas ir atturīgs un elegants, savukārt „Dada” interjers ir veidots dadaisma stilā.
5. Restorāni ir orientēti uz dažādu klientu loku – restorānā „Sumo” tie ir sabiedrībā pazīstami un turīgi cilvēki, kā arī biznesa un valdības pārstāvji, savukārt restorāna „Dada” – patstāvīgie klienti un Tirdzniecības Centra „Galerija Centrs” apmeklētāji vai vienkārši garām gājēji.
6. Restorāns „Sumo” ir tīklā viss dārgākais restorāns, jo ir augstāka līmeņa restorāns, bet restorāns „Dada” zemāka līmeņa, tāpēc cenas ir zemākas.
7. 2010. gada garumā visos tīkla restorānos katrā mēneša 10. datumā tiek svinēta firmas 10 gadu jubileja. Līdz ar to visos restorānos šajā datumā ir 50% atlaide.
Priekšlikumi
1. Nodrošināt katram jaunam darbiniekam apmācības kursus, lai restorānā būtu kompetenti darbinieki. Jāapmāca personāls ar profesionālo kursu palīdzību, iekļaujot darba līgumā noteikumu, ka apmācītajam darbiniekam ir jāatstrādā uzņēmumā noteikts laiks, kas nodrošinātu to, ka restorānā uz noteiktu laiku būs atbilstoši apmācīts darbinieks.
2. Nodrošināt darbiniekiem atbilstošu atalgojumu un izaugsmes iespējas, lai ieinteresētu darbiniekus un noturēt savā uzņēmumā, jo restorāna personāls sastāv pārsvara no jauniešiem, kas var izvēlēties darbu ārzemēs vai pie konkurenta, tikai algas lieluma vai pieredzes dēļ.
3. Lai samazinātu personāla mainību ir jādomā arī par darbinieku papildus motivāciju, autores prāt motivēt vajag ne tikai ar naudu, bet arī ar citām vērtībām, piemēram, ar veselības apdrošināšanas polisi, transporta izdevumu apmaksu un dzīvesvietas īres apmaksu.
…
Restorānu tīkla SIA „SVP” restorāna „Sumo” un restorāna „Dada” darbības salīdzinošu izvērtējumu izvēlējos, jo man pašai strādājot restorānā „Sumo”, likās ļoti interesanti izpētīt tā darbību un salīdzināt to ar citu šī paša tīkla restorāna „Dada” darbību. Salīdzināšu darbību krīzes apstākļos un izstrādāšu priekšlikumus darbības uzlabošanai abos restorānos. Kursa darba mērķis: Izpētīt salīdzināt SIA „SVP” restorāna „Sumo” un restorāna „Dada” darbību. Darba mērķa sasniegšanai izvirzīti šādi darba uzdevumi: 1. Iepazīties ar teorētiskajiem materiāliem par uzņēmuma darbības izvērtējumu. 2. Raksturot restorāna „Sumo” darbību. 3. Raksturot restorāna „Dada” darbību. 4. Izvērtēt un salīdzināt restorāna „Sumo” un restorāna „Dada” darbību. 5. Secinājumi un priekšlikumi.
Pielikumā restorānu viesmīļu un direktoru aptaujas anketas paraugs.
