-
Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Eksporta cenu noteikšanas stratēģijas. Mērķtirgus izvēle
5. Izstrādāt tirgū iekļūšanas opcijas – galvenie soļi šajā posmā ir izstrādāt biznesa plānu, investīciju piesaistes modeli un īstenošanas darba plānu, ieskaitot īpašnieku, termiņu, uzdevumu un galvenos atskaites punktus, lai varētu iekļūt tirgū.
Lai palīdzētu uzņēmumiem iekļūt jaunā tirgū pastāv dažādas iespējas kā to vispirms izzināt:
1) Ir pieejamas dažādas konsultatīvas firmas, kas par attiecīgu samaksu aplūko, analizē un palīdz uzņēmumam iekļūt izvēlētajā tirgū.
2) Pastāv dažādas citas metodes, ar kuru palīdzību var noteikt izvēlēto tirgu priekšrocības un trūkumus, labāk izprast tirgus segmentāciju un konkurentus, uzlabot uzņēmuma darbības stratēģijas, piemēram, Boston Consulting Group matrica (vienkārša diagramma, kas palīdz lielajām korporācijām izlemt kā sadalīt naudu starp to struktūrvienibām), SWOT analīze (ar šo analīzi uzskaita iekšējo un ārējo faktoru sniegtās priekšrocības un problēmas: stiprās puses, vājās puses, iespējas, draudus), Portera „5 spēku” modelis (šis modelis ietver 5 būtiskus konkurētspējas spēkus: konkurentu ienākšanu, aizvietotāju draudus, pircēju kaulēšanās varu, piegādātāju kaulēšanās varu, cīņu esošo spēlētāju vidū).
Svarīgi ir ņemt vērā, ka jaunu tirgu izpēte un izvēles process prasa dažādu resursu ieguldīšanu, taču tā ir nepieciešama, lai nodrošinātu izvēlētajam biznesam zināmas prognozes, izvēloties iekļūt jaunā tirgū.
…
Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Eksporta cenu noteikšanas stratēģijas. Mērķtirgus izvēle. Tirgus paplašināšanas vai izvēles process. Tirgus segmentācija. Eksporta cenas ietekmējošie faktori? Atsevišķos gadījumos tirgum ir maza ietekme pār cenu, ko var iegūt par produktu. Piedāvājuma un pieprasījuma mehānismi diktē cenu lielā mērā nediferencētiem produktiem (piemēram, kviešiem, varam, kafijai, cementam, miltiem, elektrībai, gāzei un jēlnaftai), ko pārdod lielos daudzumos starptautisko izejvielu apmaiņā. Arī tad, ja valdība ir klients vai tirgotājam ir jāsaskaras ar ļoti ierobežojošiem valdības noteikumiem, uzņēmumam bieži vien ir 1 alternatīva: pieņemt cenu vai zaudēt klienta biznesu. Tomēr lielākā daļa ražotie produkti un daudzi pakalpojumi piedāvā iespēju cenu noteikšanā. Tirgotājs analizē visus attiecīgos uzdevumus, tirgus vidi, attiecīgos lielumus makro vidē, piemēram, ekonomiskos apstākļus un valsts ietekmi; nosaka cenas, pamatojoties uz šo analīzi, un tad pārvalda cenas eskalāciju.