-
Informēšanas pienākums saistībā ar saziņu distances līgumā
Реферат19 Компьютеры, программирование, электроника, Реклама, маркетинг, Право
Kopsavilkums
Informācijas sniegšanas pienākums pirms līguma noslēgšanas galvenokārt kalpo pušu brīvas gribas paušanas aizsardzībai, kā arī tam, lai nodrošinātu skaidrību un pārredzamību par pušu starpā esošajām līgumattiecībām.
Sniedzot patērētājam informāciju, tai jābūt redzamai/pieejamai pietiekamu ilgu laiku, lai patērētājs to varētu saglabāt un piekļūt jebkurā brīdī vēlāk. Piemēram, efektīvs veids, kā informēt patērētāju, ir ar e-pasta starpniecību, jo tādējādi nosūtītu informāciju patērētājs var saglabāt vai tā tiek noglabāta no tirgotāja gribas un rīcības neatkarīgā failu uzglabāšanas serverī.
Par efektīviem un tieši izmantojamiem saziņas veidiem nav jāuzskata tikai ierastie saziņas līdzekļi, kā telefons un e-pasts, jo mūsdienu tehnoloģiskās attīstības rezultātā virkne citu alternatīvo saziņas mehānismu ir pierādījuši savu darbību kā ātru un ērti izmantojamu. Izvēloties saziņas veidu ar patērētāju, galvenais ir izvērtēt, vai tiek sasniegts tiesību normas mērķis. Ja atbilde ir apstiprinoša, tad tirgotājs var absolūti brīvi izvēlēties piemērotāko saziņas kanālu.
Lai nodrošinātu atbilstošu atteikuma tiesību izmantošanu, tirgotājam ir jāsniedz informācija par termiņiem, procesu, izmaksām par preces nosūtīšanu atpakaļ, kā arī par precēm, uz kurām atteikuma tiesības nav attiecināmas.
…
Attīstoties tehnoloģiju klāstam un piedāvātajām iespējām, rodas arvien jauni risinājumu ikdienas procesu atvieglošanai. Šie procesi skar arī vienas no ikdienā izplatītākajām tiesiskajām attiecībām, proti, darījumus starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju. Priekšrocības, ko sniedz preces vai pakalpojuma iegāde un līguma noslēgšana, vienlaikus neatrodoties vienā un tajā pašā vietā, ir, piemēram, laika taupīšana, līdzekļu taupīšana, plašāka preču daudzveidība. Tajā pat laikā likumdevējs ir apzinājies, ka šādās tiesiskajās attiecībās, kas rodas, slēdzot distances līgumu, nepieciešama īpaša vājākās puses aizsardzība. Šāda likumdevēja griba skaidrojama ar apstākli, ka, iegādājoties lietu ar distances līdzekļiem, pieaug risks norēķināties par savām vēlmēm un gribai neatbilstošu preci. Lai novērstu patērētāja neapmierinātību ar iegādāto preci vai pakalpojumu un nodrošinātu efektīvu patērētāja tiesību izmantošanu, gan nacionālajā regulējumā, gan Eiropas Savienības normatīvajos aktos un tiesu praksē ietverts informēšanas pienākums, ar kuru komersantam ir jāsniedz visa nepieciešamā informācija par preci, pakalpojumu, to izmantošanu un citiem būtiskajiem apstākļiem. Referāts izstrādāts ar mērķi aplūkot informēšanas pienākuma aspektu, kas saistīts ar saziņas nodrošināšanu starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju tādās tiesiskajās attiecībās, kas nodibinātas ar distances līgumu.
