Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.11.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
  • Реферат 'Vadība "Autonomija darbiniekiem"', 1.
  • Реферат 'Vadība "Autonomija darbiniekiem"', 2.
  • Реферат 'Vadība "Autonomija darbiniekiem"', 3.
  • Реферат 'Vadība "Autonomija darbiniekiem"', 4.
  • Реферат 'Vadība "Autonomija darbiniekiem"', 5.
Фрагмент работы

. Protams atceroties, ka mērķis un darba noteikumi, ir skaidri izskaidroti, ka nozīmē, ka darbinieks saprot, kāpēc darbā ir jābūt 8 no rīta, kāpēc konveijeram ir jāieslēdzas laikā un kāds būs rezultāts, ja darbs tiks kvalitatīvi paveikts. Tieši šī sajūtas radīšanu, nevis atļauja ierasties nepaziņojot stundu vēlāk var dod šīs autonomijas sajūtu. Te raksta autore sniedz dažus labus paņēmienus, kuri ļoti labi iederās mūsu piemērā par konveijeru un tās operatoru. Jau pieminēju, ka pilna autonomija nav jādod, bet ir jadod sajūta darbiniekam, ka viņam ir izvēles brīvība. Tā varbūt nav tieša brīvības izvēle pār sevi, bet viņs varētu būt lemt spējīgs par citām perifēriskām lietām. Piemēram viņs pats var izvēlēties savu pusdienas laiku, izvēlēties ar kādas krāsas cimdiem strādās vai sniegt ieteikumus par konveijera darbību. Ja ar šo perifērisko lietu izvēli nav pietiekoši un ir skaidrs, ka pilnu izvēles brīvību nevar dot, ir vērts dažos jautājumos piedāvāt izvēles iespējas starp diviem vai trijiem variantiem. Tādā veidā sniedzot sajūtu, ka ir pārvalde par sev saistošām lietām.
Apskatot kopā šo daudzo cilvēku viedokļus un uzskatus es esmu sapratis, ka mūsdienu 21.gs sabiedrība var daudz iegūt bez autonomijas piešķiršanas darbiniekiem, it sevišķi jau augsti kvalificētu darbu vidū. Man kā vadītājam bija ļoti vērtīgi un interesanti apskatīt šo tēmu Autonomija darbiniekiem – motivācijas celšana. Esmu drošs, ka šis ir modelis, kuru līderis, kontrolējot var panākt labākus rezultātus no darbiniekiem.

Коментарий автора
Коментарий редакции
Atlants