-
Cenu veidošanas metodes
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | CENU NOTEIKŠANAS PAMATPAŅĒMIENI | 4 |
1.1. | Cenu noteikšana pēc izmaksām | 4 |
1.2. | Cenas noteikšana, balstoties uz pieprasījumu | 5 |
1.3. | Cenu noteikšana, balstoties uz konkurentu produkta cenām | 7 |
2. | DAŽĀDAS CENU NOTEIKŠANAS METODES | 8 |
2.1. | Ierastās cenas noteikšana | 8 |
2.2. | Produktu līnijas cenu noteikšana | 8 |
2.3. | “Nosmelšanas” cenas noteikšana | 9 |
2.4. | Psiholoģiskā cenu noteikšanas metode | 10 |
2.5. | Atlaižu noteikšana dažādiem tirgus segmentiem | 10 |
2.6. | “Iespiešanās” cenu noteikšana | 10 |
2.7. | “Plēsīgo” cenu noteikšana | 11 |
SECINĀJUMI | 12 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 13 |
Ja cilvēkiem jautātu: “Kas ir cena?”, tad droši vien lielākā daļa atbildētu, ka tā ir pircēja maksa par to, ko viņš pērk. Kad pircējs jautā pārdevējam cenu, tā tiek nosaukta latos un santīmos.
Cena ir preces vai pakalpojuma vērtība, izteikta naudā. Tā ir preces vērtības mērs.
Cena ir svarīga, jo pircējs to izmanto preces kvalitātes noteikšanai. Ja cena šķiet pārāk augsta, pircējs var attiekties no preces, jo tā nav tādas naudas vērta. Ja cena šķiet pārāk zema, pircējs var uzskatīt, ka prece ir nevērtīga [3.,153.].
Cenu ir grūti noteikt, jo ir jāņem vērā daudzi to ietekmējošie faktori, piemēram, izmaksas, konkurences situācija, piedāvājums un pieprasījums [3.,154.].
Darba mērķis:
Izpētīt literatūru par cenu veidošanas metodēm un apkopot vissvarīgāko informāciju šajā darbā.
Darba uzdevumi:
1. Iepazīties ar cenu veidošanas pamatpaņēmieniem un metodēm. …
Darbaa aprakstiitas 3 cenu pamatmetodes un veel 7 dazhaadas cenu noteiksanas metodes. Izmantoti 4 literaturas avoti, darbaa uzraadiitas atsauces. Izmantotaas literatuuras avoti ir ne vecaaki par 2002.gadu.
