-
Racionālie un emocionālie motīvi reklāmā
Tie akcenti uz spīdīgu, kailu ķermeni, kājas izcelšanu, sarkanām lūpām, muskuļiem utt. Atdarināšanas motīvs. Psiholoģiskās specifikas dēļ šī motīva galvenā auditorija ir bērnu un jauniešu auditorija. Šajā vecumā elks ir dabiska vēlme, ko nevar teikt par vecākiem cilvēkiem. Piemēram, mans brālēns aizraujas ar volejbolu, redzot, ka viņa elks nēsā konkrētas firmas drēbes vai nopirka konkrēta modeļa apavus, viņš maksimāli cenšas nopirkt šo produktu, sūta no citām valstīm, gaida mēnešiem ilgi, bet priekš viņa tas ir tiešām nozīmīgi, jo katrs topošais izcilais sportists vēlas līdzināties čempionam un ne tikai. Humora motīvs. Izmanto bieži, jo smiekli un pozitīvas emocijas tiek pārnestas uz zīmolu, radot emocionāli pozitīvu attieksmi, skat. 7.att. . Visbiežāk humora motīvs tiek izmantots TV reklāmās, kur var izspēlēt mini ainas, skices. Pozitīvas emocijas raisa prieku, cilvēkiem patīk skatīties uz to, kas nes patīkamas emocijas, tas arī piesaista viņus kā pircējus.
Apkopojot visu iepriekš teikto, jāsaka, ka jāņem vērā auditorijas uztveres īpatnības, vajadzības un psiholoģiskos motīvus reklāmā. Lai noturēt auditorijas interesi un nodot reklāmdevējam svarīgu informāciju, jāizmanto radošus paņēmienus, jaunas idejas, ar kuru palīdzību veidot reklāmu ziņojumus un piesaistīt patērētāju uzmanību tā, lai ikkatrs priekš sevis atrastu emocionālu un racionālu motīvu reklāmā.
…
Racionālie motīvi ietver šādus motīvus: rentabilitāte, ekonomiskie ieguvumi, vēlme nopelnīt, kļūt bagātākam, iespēja saņemt prēmijas un dāvanas, kvalitāte un izturība, daudzpusība, lietošanas ērtums un problēmu risināšanas ātrums, ekspertu ieteikums, augsta profesionalitāte un specializācija. Runājot par katru atsevišķi, gribētos sākt ar rentabilitāti, jo šis motīvs ir balstīts uz vēlmi tērēt mazāk un iegūt vairāk, man kā patērētajam tas liekas kā vadošais motīvs.