Оценка:
Опубликованно: 17.01.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 8 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 1.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 2.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 3.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 4.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 5.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 6.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 7.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 8.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 9.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 10.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 11.
  • Реферат 'Skolvadība. Pašvaldības loma izglītības iestādes darbībā', 12.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Izglītības iestādes    4
1.1.  Pamatizglītība    4
1.2.  Pamatizglītības iestādes vadītājs    5
  Secinājumi    10
Фрагмент работы

Būtībā vadītājs ir jebkuras iestādes seja. Kaut arī lēmumus vadītājs pieņem kopā ar vēl daudzām personām, nereti vispār viņa ietekme ir tikai simboliska – tomēr viņš/a ir tas, kas savā ziņā prezentē mācību iestādi, un ļauj izdarīt secinājumus par tajā iegūstamo zināšanu kvalitāti. Kaut arī secinājumi parasti ir subjektīvi, tomēr sakarība darbojas – jo kompetentāks mācību iestādes vadītājs, jo labāks iespaids par pašu iestādi.
Raimonds Inne par vadīšanas procesu izteicies šādi: ”Katrai mērķtiecīgai darbībai ir rakturīga vadīšana, tā ir objektīva pasaules parādība. Vadīšana ir mērķtiecīga vadības subjekta iedarbība uz konkrētu vadāmo objektu, lai uzturētu tā darbību vēlamajā režīmā ,vai lai to pārveidotu jaunā stāvoklī. Vadīšana ir noteikti organizētas sociālas, bioloğiskas, vai tehniskas sistēmas funkcija, un tai noteikti ir sava specifika katrā no šīm sfērām.” 1 Inne ari nodevejis izglitibas iestades vadisanu par relativi vienkarsu, salidzinot, piemeram, ar valsts vadisanu. Referata autore gan uzskata, ka sadus salidzinajumus veikt nav pareizi, jo katram darbam ir sava specifika.
Saskaņā ar Latvijas Republikas vispārējās izglītības likuma 11. pantu, izglītības iestādes vadītājs ir atbildīgs par:
1) izglītības programmu īstenošanu;
2) izglītības iestādes nodrošināšanu ar pedagogiem;
3) izglītojamo speciālo vajadzību apzināšanu un viņu izglītošanu atbilstoši speciālās izglītības programmām;
4) izglītības iestādes darbības nodrošināšanu un tai noteikto uzdevumu izpildi;
5) izglītības iestādes finansu un materiālo līdzekļu racionālu izmantošanu;
6) normatīvo aktu ievērošanu izglītības iestādes darbībā.…

Коментарий автора
Atlants