-
Starptautiskā reklāma kā mārketinga komunikāciju kompleksa elements Baltijas valstīs
Оцененный!
Mūsdienu sabiedrībā pieaug cilvēku un cilvēku grupu savstarpējā atkarība un rodas nepieciešamība pēc aizvien sarežģītākas sociālās, politiskās un ekonomiskās mijiedarbības. Tā rezultātā arī mārketinga komunikāciju kompleksa elementiem – reklāmai, tiešai pārdošanai, sabiedriskajām attiecībām un pārdošanas stimulēšanai veidojas arvien jaunas funkcijas un veidi, kā sabiedrībai nodot informāciju. It sevišķi, reklāma - mārketinga komunikāciju kompleksa elements, ir sasniegusi augstu attīstības pakāpi. Tā uzņēmējdarbībā ieņem ļoti nozīmīgu vietu. Reklāma informē patērētāju par preces vai pakalpojuma esamību, par tā īpašībām, lietošanu, kā arī atšķirībām no konkurentu piedāvātajām precēm vai pakalpojumiem. Reklāma šobrīd jau tiek regulēta valstiskā līmenī - reklāmas likums, kas regulē tās saturu, līdzekļus, aizsargā gan pašus reklāmdevējus, reklāmas veidotājus, gan arī patērētājus. Tiek veidotas dažādas reklāmas aģentūras, biroji un asociācijas. Reklāmu vērtē gan pēc tās atbilstības mērķauditorijai, reklāmas efektivitātes, kā arī pēc tās oriģinalitātes.
Runājot par Baltijas tirgu, lielās kompānijas un Rietumu investori, kas ienāk tirgū, atsevišķi nenodala Latviju, Lietuvu vai Igauniju un uzskata šo reģionu par vienotu telpu. Arī lielākās un dinamiskākās kompānijas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā arvien vairāk uztver visu Baltijas tirgu kā pašmāju tirgu. Lai arī mārketinga komunikāciju mērķi visā Baltijā ir vienādi, tomēr lielā biznesa mērķi, vajadzības un to sasniegšanas metodes jeb taktika un paņēmieni vēlamo ziņu nogādāšanai katrā Baltijas valstī ir citādāki.
Protams, starp Baltijas valstu tirgiem attīstās savstarpēji izdevīga kooperācija. Taču, kamēr Baltijas valstis pastāvēs, kā neatkarīgas politiskas vienības, tikmēr tajās darbosies trīs neatkarīgi tirgi. Kā arī pamatos reklāmas mediju tirgus Baltijas valstīs vienmēr paliks atšķirīgs, tāpat kā atšķirīgas ir tautas, to uztvere un psiholoģiskā specifika.…
Darbs veltīts Baltijas reklāmas mediju analīzei. Darba mērķis ir izpētīt reklāmas teorētisko un praktisko būtību, ētiku, īpatnības, tās veidus, kā arī Baltijas valstu – Latvijas, Lietuvas un Igaunijas reklāmas mediju tirgus segmentāciju un attīstību, to problēmas, novērtēt pētījuma rezultātus, atklāt pozitīvās un negatīvās tendences un prognozēt tālāku procesa gaitu. Darbs sniedz vispārēju priekšstatu par Baltijas valstu reklāmas mediju tirgus tendencēm kā arī reklāmas kanālu izvēles tendencēm. Ikviens interesants šajā darbā var iegūt praktisku informāciju par mārketinga komunikāciju formas – reklāmas būtību, tās veidiem un to pielietojumu dažādos reklāmas mediju kanālos Baltijas valstīs šobrīd un perspektīvām nākotnē.
