-
Semiotika. Reklāmas analīze
Subjektam, kam fonā ir redzama apkārtējā vide – ir ļoti nozīmīga, jo, pateicoties krāsām un pašai kompozīcijai, var secināt plašāk tā stāstu. Garais horizonts, ceļš un vakara gaisma simbolizē gari noskrieto ceļu, kas ir svarīgi, lai auditorija justu līdzi centībai un vēlmei gūt panākumus. Kā auditorija mēs uztveram šo simbolisko ceļu attiecoties uz to, ko esam redzējuši, vai dzirdējuši, jo kā biju minējusi, saņēmējs jēgu spēs noteikt tik tālu, cik ļauj viņa zināšanas par kodu. Kā ikona ir Nike simbols, kas ir vidū zēnam. Skatītājam pietiek redzot tikai šo logo, lai zinātu, ka tas ir Nike zīmogs. Significētājs jeb nozīmīgais ir sasaistīts ar nozīmīgo, kas šajā gadījumā ir pats zēns un viņa koncepts. (Skatīt pielikumā nr.: 1)
Manuprāt, šīs reklāmas kodi ir viegli ievērojami, jo acīm redzamās zīmes attēlā ir pamanāmas. Pats galvenais uzsvars tika likts uz zēnu, līdz ar to vērotājam jau redzot apaļīgu tīni, kas skrien un ir nosvīdis, ir jāsaprot tas, ka viņš to dara sava veselīgā uztura dēļ. Kā arī pašai firmai „Nike” ir labs veids, kā popularizēt savu zīmolu, gan arī ļaut apkārtējai sabiedrībai parādīt to, cik svarīgi ir uzturēt sevi labā formā, lai nenokļūtu šī zēna vietā.
…
Reklāma un mārketings vienmēr būs aktuāls sabiedrības vidū. Lai attiecīgā firma spētu popularizēt savu zīmolu, ir vajadzīgas reklāmas, lai pateicoties tām, cilvēki būtu motivētāki ar vēlmi pirkt konkrēto preci, paralēli tam, uzturot sevi labā formā. Reklāma ir materiāls, kura pamatmērķis ir pārliecināt cilvēkus patērēt noteiktu preci, pakalpojumu, popularizēt kādu ideju vai indivīdu un mērķis ir radīt pieprasījumu, informācijas sniegšana par produktu. (http://www.uzdevumi.lv/, 2017) Laba veselība un sports vienmēr būs svarīgs un kā zināms, firma “Nike” nodarbojas ar apģērbu, apavu, respektīvi, sporta preču pārdošanu visā pasaulē, kas ir viens no populārākajiem preču ražotājiem pasaulē. Es izvēlējos analizēt šo materiālu, jo aktīvs dzīvesveids un veselīgs uzturs ir viens no svarīgākajām cilvēka dzīves sastāvdaļām, jo bez veselības neiztikt. Vēstījums, ir tas, kas ir veidots no zīmēm, un reklāmas saņēmējs jēgu spēs noteikt tik tālu, cik ļauj viņa zināšanas par kodu, šajā gadījumā
