-
Reklāma un ētika
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Problēmu izraisošie un veicinošie faktori | 4 |
1.1. | Reklāma | 4 |
1.2. | Reklāmas likums | 5 |
2. | problēmas ētiskie aspekti | 7 |
Secinājumi | 10 | |
Literatūras saraksts | 11 |
SECINĀJUMI
1. Ikdienā ikviens cilvēks redz un dzird reklāmas, un dzīvo to iespaidā.
2. Reklāmas reklamē preces un pakalpojumus, idejas, modes tendences, gaidāmus notikumus, pasākumus.
3. Reklāmas iedarbojas uz cilvēka prātu, ir reklāmas, kuras piesaista cilvēku uzmanību un ir reklāmas, kuras nepiesaista.
4. Reklāmas likums paredz, ka reklāmai jābūt objektīvai, patiesai un likumīgai.
5. Reklāmas ētika ir plaši apspriests temats, katram cilvēkam par to ir savs viedoklis.
6. Latvijas reklāmas profesionāļu ētikas kodeksa mērķis ir veicināt labas reklāmas prakses un godīgas konkurences izplatību Latvijas reklāmas tirgū un sabiedrības uzticību reklāmai kā informācijas avotam.
7. Plaši apspriests temats ir seksualitātes izmantošana reklāmas izveidē.
…
Cilvēki katru dienu saskaras ar reklāmām. Mūsdienās, šajā tehnoloģiju laikmetā, cilvēki savu ikdienu nespēj iedomāties bez mobilajām ierīcēm, datoriem, radio un televīzijas. Tieši šajos plašsaziņas līdzekļos cilvēki visvairāk saskaras ar reklāmām. Taču tās tiek publiskotas arī publiskās vietās – uz ziņojumu dēļiem, veikalu skatlogos, uz sabiedriskajiem transportiem, žurnālos un avīzēs, kā arī drukātā versijā tieši iedodot to cilvēkam rokās. Tās ne tikai reklamē preces un pakalpojumus, bet arī dažādas idejas, modes tendences un gaidāmus notikumus, pasākumus. Manuprāt, reklāma ir kļuvusi par milzīga apjoma industriju, kā jau ikvienā liela apjoma sfērā sāk pietrūkt līdzekļu sabiedrības piesaistei. Līdz ar to aktuāli sāk kļūt lietot nedaudz savādākus paņēmienus. Parasti visas reklāmas ir likumam atbilstošas, bet tomēr rodas jautājums – cik gan šīs reklāmas ir ētiskas.