Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.01.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Mārketings', 1.
  • Конспект 'Mārketings', 2.
  • Конспект 'Mārketings', 3.
  • Конспект 'Mārketings', 4.
  • Конспект 'Mārketings', 5.
  • Конспект 'Mārketings', 6.
  • Конспект 'Mārketings', 7.
  • Конспект 'Mārketings', 8.
  • Конспект 'Mārketings', 9.
  • Конспект 'Mārketings', 10.
  • Конспект 'Mārketings', 11.
  • Конспект 'Mārketings', 12.
Фрагмент работы

4. Pieprasījuma situācija un mārketinga veidi
Mārketinga veidi no pieprasījuma viedokļa:
1.komerciālais mārketings – pieprasījums ir negatīvs. Pakalpojumus noraida, nevēlas konkrēto preci lietot. Iemesli tam ir paražas, produktam nav kvalitāte, izturība.
Uzdevumi: analizēt cēloņus, kāpēc tirgus atsakās preces pirkt; jāizstrādā taktika un stratēģija
2.stimulējošais mārketings – nav pieprasījuma (nav interese konkrēto preci lietot). Prece ir zaudējusi vērtību patērētāju acīs, precei nav vērtība konkrētā tirgū. Tirgus nav vēl sagatavots konkrētai preču lietošanai.
Uzdevumi: precīzāk jānosaka preces lietderība, piemērotība konkrētai lietai; prece būtu izvietojam dažādos tirgos, tādējādi tuvinot preces patērētājiem; izvietot informāciju par preci pirms preces ieviešanu tirgū.
3.uz ražotāju virzītais mārketings – saistīts ar pieprasījuma veidošanu (potenciālais pieprasījums). Vajadzība jau eksistē, bet tā vēl nav apmierināta.
Uzdevumi: potenciālā pieprasījuma vēršana reālā izpildījumā
4.uz galīgo pircēju virzītais mārketings – jauna pieprasījuma parādīšanās. Rodas jauna vajadzība, vēlme, kas nav realizējama, vai arī pircējs pērk svešu nezināmu preci. Viss mārketings ir vērsts uz patērētāju (informējošais mārketings).
5.remārketings – pieprasījums samazinās. Pārdošanas apjomi ir zemāki. Jābūt preču modifikācijām, varbūt pircējs nezin visas preces lietošanas īpašības. Jāskatās vai pircēju labi apkalpo.
6.sinhromārketings – svārstīgs pieprasījums (sezonas prece).
Pasākumi: sezonas preču izpārdošana; reklāmas, pat propogandas pasākumi; tūrisma sezonas pagarināšana; censties izmainīt cilvēka dzīvesveidu un paražas.
7.atbilstošais mārketings – pilnvērtīgais vai apmierinātai mārketings (ko saražo, to arī pārdod).
Pasākumi: uzmanību jāpievērš faktoriem, kas varētu izmainīt pieprasījuma līmeni nevēlamajā virzienā:
cenu diferencē dažādiem tirgiem, bet pēc neilga laika samazina augstāko,
pārdošanas apjoms (kāds ir)
uzturēšana (cieši saistīta ar apjomu)
stimulēšana
kvalitāte un kontrole
8.demārketings – ļoti liels pieprasījums. Salīdzinot ar ražošanas potenciālajām iespējām, pieprasījums ir daudz lielāks (cilvēki uzticas, ka prece vienmēr būs laba).
Pasākumi: pieprasījuma mākslīga pazemināšana; pārtraukt stimulēšanas pasākumus (pievērst uzmanību citai precei)
9.antimārketings – neracionāls pieprasījums. Ir pieprasījums pēc cilvēka veselībai kaitīgiem produktiem (alkohols, tabaka, u.c.).
Pasākumi: jācenšas likvidēt pieprasījums vai arī ierobežot aizliedzot cigarešu, alkohola reklāmas, taču rosinot antinikotīna un pretalkohola dzīvesveidu.


8. Tirgus tipi
tirgus – visi preču un pakalpojumu esošie un potenciālie pircēji.
Ir divi galvenie tirgus veidi:
1.Patēriņa tirgus - var definēt kā tirgu, kura esošie un potenciālie tirgus dalībnieki ir atsevišķi indivīdi, ģimenes, kas pērk preces un pakalpojumus personisko vajadzību apmierināšanai
2.Izmantotāju tirgus – tirgus, kura esošie un potenciālie tirgus dalībnieki ir organizācijas un indivīdi, kas pērk preces un pakalpojumus galvenokārt tālākai izmantošanai, tas ir, citu preču un pakalpojumu ražošanai un/vai pārdošanai.
Izmantotāju tirgu iedala trīs grupās:
1.industriālais jeb ražotāju tirgus – šā tirgus dalībnieki ir uzņēmumi, organizācijas, kas preces un pakalpojumus pērk ražošanas procesam.
2.starpnieku tirgus – tā dalībnieki ir organizācijas un indivīdi, kas preces un pakalpojumus pērk to tālākai pārdošanai un peļņas iegūšanai.
3.valsts institūciju tirgus – preces un pakalpojumus pērk valsts organizācijas (komunālie dienesti, skolas, bērnudārzi utt), lai ražotu citas preces un pakalpojumus vai patērētu tās, nodrošinot savu darbību.…

Коментарий автора
Atlants