Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.05.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2011–2015 гг.
  • Конспект 'Mārketinga būtība. Mārketinga iekšējā un ārējā vide, process', 1.
  • Конспект 'Mārketinga būtība. Mārketinga iekšējā un ārējā vide, process', 2.
  • Конспект 'Mārketinga būtība. Mārketinga iekšējā un ārējā vide, process', 3.
  • Конспект 'Mārketinga būtība. Mārketinga iekšējā un ārējā vide, process', 4.
  • Конспект 'Mārketinga būtība. Mārketinga iekšējā un ārējā vide, process', 5.
Фрагмент работы

Mārketinga tiešās ietekmes ārējās vides faktori ir šādi:
1) piegādātāji – uzņēmumi, kuri produktu ražošanu vai citas darbības veidus apgādā ar nepieciešamajiem resursiem – izejvielām, iekārtu, elektroenerģiju, kurināmo u.c. Piegādes efektivitāte lielā mērā atkarīga no tā, cik sekmīgi uzņēmums lieto mārketinga principus, dibinot attiecības ar piegādātājiem. Katram uzņēmumam ir jānodarbojas ar savu piegādātāju darbības prognozēšanu, analizējot to maksātspēju, cenas, streiku iespēju un citus jautājumus.
2) starpnieki – uzņēmumi, kuri nodrošina produktu pārvešanu, virzīšanu, sadali un pārdošanu tirgū. Tiem pieskaitāmi vairumtirgotāji un mazumtirgotāji, transporta un noliktavu organizācijas, bankas u.c. Viena no mārketinga starpnieku funkcijām ir palīdzēt uzņēmumiem atrast pircējus to ražotajiem produktiem. Šo funkciju veic aģenti, kuri saņem noteiktu komisijas naudu par katru izdevīgi noslēgtu preču piegādes līgumu. Starpnieki daudzus pakalpojumus pircējiem nodrošina daudz lētāk, nekā to izdarītu pats uzņēmums. Vēl viena funkcija ir produktu fiziskas virzīšana no ražotājiem pie patērētājiem – produktu izvietošana noliktavās, to uzglabāšana, transportēšana. Kā trešā funkcija ir nodrošināt pircējus ar nepieciešamo informāciju. Daudzi starpnieki specializējas arī finansu pakalpojumu sniegšanā.
3) patērētāji – produkta pircēji, lietotāji, kuru vajadzības un pieprasījumu uzņēmumi cenšas apmierināt, izmantojot mārketinga darbības. Pastāv 5 pircēja tirgus tipi – patēriņa tirgus, biznesa tirgus, starpnieku tirgus, budžeta organizāciju tirgus, starptautiskais tirgus. Katram uzņēmuma ir jānosaka savs mērķtirgus.

Коментарий автора
Atlants