-
Cilvēka saimnieciskās darbības motīvi un stimuli
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Saimnieciskās darbības sistēma Latvijā | 4 | |
Motivācijas būtība | 5 | |
Vispārējā un īpašā motivācija | 5 | |
Nepieciešama ticība saviem spēkiem | 5 | |
Lēmuma pieņemšanas process | 6 | |
Motivējošie faktori saimnieciskās darbības uzsākšanā | 7 | |
Jaunā uzņēmēja iespēja – Mentorings | 8 | |
Klasteri kā uzņēmējdarbības stimuls | 10 | |
Latvijas IT Klasteris | 11 | |
Secinājumi | 12 | |
Intervija par saimniecisko darbību | 13 | |
Izmantotā literatūra | 14 |
Secinājumi
Pozitīvais – iespējas ir! Katrs motivēts un finansiāli gudrs indivīds Latvijā var uzsākt veiksmīgu uzņēmējdarbību. Protams, ļoti daudz kas veiksmīgā biznesā ir atkarīgs no idejas aktualitātes, no apstākļiem tirgū, patērētāju interesēm, un tāds, kurš spēj šos apstākļus novērtēt tik detalizēti, lai saredzētu tur iespēju nopelnīt, ir jāatbalsta, jo tieši uzņēmējs ir tas, kurš rada jaunas darba vietas, maksā nodokļus, veido valsts budžetu un ceļ ekonomisko stabilitāti valstī kopumā. Tomēr mūsu valstī, laika gaitā, ir iesakņojies stereotips, ka uzņēmēji ir tie sliktie, tie, kas apzog valsti un neadekvāti daudz pelna uz civilo iedzīvotāju rēķina. Līdzīgs uzskats izveidojies arī par politiķiem. Tas iet pretrunā ar reālo situāciju – uzņēmēji stiprina valsti un ved to taisnā ceļā uz ekonomisko stabilitāti un izaugsmi.
Turpinot par iespējām – par tām raksta, tās neslēpj, tās pat reklamē, lai palīdzētu biznesa ideju nobriedinājušajiem uzsākt savu saimniecisko darbību. Grūti spriest par valsts ieguldījumu iedzīvotāju stimulācijai uzsākt pastāvīgu saimniecisko darbību, bet fakti pierāda to, ka paši uzņēmēji ir gatavi palīdzēt un labprātīgi izaudzina sev konkurentus, jeb – domā plašāk – par kopēju ekonomisko stāvokli. Uzņēmēji veido mentoringa biedrības, kurās pulcē pieredzes bagātus biznesa speciālistus, kuri ierādīs īsāko ceļu jaunajiem uzņēmumu vadītājiem. Tā pat arī klasteri – lieliska iespēja savstarpēji konkurējošiem uzņēmumiem dalīties informācijā, klientos, kontaktos, lai veicinātu vispārēju nozares attīstību. Uzņēmēji ir tie, kas domā, tie, kas palīdz valstij pildīt maku, tad kāpēc necensties būt vienam no šiem labdariem?
Varbūt rodas jautājumi, kad ir īstais vecums, kāda pieredze nepieciešama, kad es būšu gatavs? Katram noteikti pašam ir jājūt īstais brīdis, kad materializēt savu ideju. Jautājumos, kas rodas saistībā ar finansiālo pusi – vispareizāk noteikti būtu uzmeklēt personīgo mentoru – viņi būs tie, kuri ieteiks kā piesaistīt līdzekļus, kur tos visizdevīgāk iegūt un kā ātrāk ideju pārvērst produktā.…
Ir ļoti diskutabls jautājums par to, vai uzņēmēja gēnu var ieaudzināt, tas iedzimst, vai visu panākumu atslēga ir atrašanās īstajā vietā un īstajā laikā, bet skaidrs ir viens – neviens uzņēmējs nespētu pelnīt, vai kaut uzsākt biznesa idejas apsvēršanu, bez uzdrīkstēšanās, ekonomiska stimula, vai kādas konkrētas motivācijas, kas radusies kādu apstākļu rezultātā.