Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.03.2023.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 59 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2021–2025 гг.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 1.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 2.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 3.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 4.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 5.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 6.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 7.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 8.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 9.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 10.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 11.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 12.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 13.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 14.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 15.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 16.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 17.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 18.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 19.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 20.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 21.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 22.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 23.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 24.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 25.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 26.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 27.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 28.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 29.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 30.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 31.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 32.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 33.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 34.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 35.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 36.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 37.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 38.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 39.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 40.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 41.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 42.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 43.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 44.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 45.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 46.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 47.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 48.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 49.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 50.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 51.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 52.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 53.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 54.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 55.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 56.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 57.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 58.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 59.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 60.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 61.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 62.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 63.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 64.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 65.
  • Дипломная 'Darba organizēšanas specifika mūsdienīgā pirmsskolas izglītības iestādē pedagogu', 66.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  DARBBA ORGANIZĒŠANAS PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDĒ TEORĒTISKIE ASPEKTI    9
1.1  Pieejas un metodes darba organizēšanai    9
1.2  Darba organizēšanas specifika izglītības iestādēs    11
1.3.  Izglītības iestādes vadības un valsts likumdošanas loma darba organizēšanā izglītības iestādē    16
2.  PEDAGOGU LABIZJŪTAS STIRPINŠĀNAS IESPĒJAS    19
2.1.  Pedagogu labizjūtas jēdziena teorētiskais pamatojums    19
2.2.  Labizjūtas stiprināšanas iespēju darba vietā raksturojums    25
3.  PĒTĪJUMS PAR DARBA ORGANIZĒŠANAS SPECIFIKU MŪSDIENĪGĀ PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDĒ PEDAGOGU LABIZJŪTAS STIPRINĀŠANAI    29
3.1.  Pētījuma metožu, izlases un gaitas apskats    29
3.2.  Praktiskais pētījums, pētījuma rezultātu analīze un interpretācija    33
  IZSTRĀDĀTIE IETEIKUMI PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS PEDAGOGU LABIZJŪTAS STIPRINĀŠANAI    51
  SECINĀJUMI    54
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    57
Фрагмент работы

Pirmsskolas izglītība ir svarīgs pamats kvalitatīvas izglītības ieguvei un veiksmīgai bērna turpmākajai sociālajai integrācijai sabiedrībā un personības attīstībai. Pasaulē un arī Latvijas kontekstā pirmsskolas izglītībai tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība, kā arī palielinās agrīnajā izglītībā iesaistīto bērnu skaits. Tas nozīmē, ka palielinās arī pirmsskolas izglītībā iesaistīto cilvēku atbildība un veicamo pienākumu loks, ikdienā strādājot ar bērnu grupām, kurām ir 20 un vairāk bērni. Iepriekš veiktajos pētījumos ir secināts, ka pedagogi un it sevišķi pirmsskolas pedagogi ir to profesiju vidū, kurās darbinieki visvairāk cieš no profesionālās izdegšanas. To veicina augstais atbildības līmenis, ikdienas sadarbība ar daudziem cilvēkiem, profesionālo pienākumu dažādība kā arī vairāki citi faktori (Boujut et.al., 2016; Carson et.al., 2017; Celik & Ustuner, 2018).
Darbinieks, kurš cieš no profesionālās izdegšanas savus pienākumus nespēj veikt augstā kvalitātē un tas noteikti attiecas arī uz pirmsskolas izglītībā iesaistītajiem. Tiek arī uzsvērts, ka kvalitatīvā agrīnās izglītības un aprūpes sniegšanā svarīgākais ir tieši iesaistīto cilvēku darbs (Education at a Glance,2020). Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) 2016. gadā veiktajā pētījumā par skolotāja profesijas prestižu Latvijā ir atklāts, ka profesionālā izdegšana ir nozīmīga problēma. Tiek uzsvērts fakts, ka trīs ceturtdaļas pedagogu norāda uz skolotāju stresu un profesionālo izdegšanu kā grūtībām, ar ko ikdienā nākas saskarties. Tāpat tiek norādīts, ka pedagogu kolektīvos vērojama liela iekšējā spriedze un konkurence, kas neveido pozitīvu psiholoģisko darba vidi. Tas nozīmē, ka izglītības iestāžu vadībai šīm problēmām jāpievērš ļoti liela uzmanība, veicinot pozitīvāku mikrovidi, noskaidrojot problēmjautājumus un piedāvājot to risinājumus (LIZDA, 2016). Darba autore vēlētos pievērsties tieši pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju lomai profesionālās izdegšanas mazināšanai.…

Atlants