-
Uzņēmuma X izvēlētās preces kvalitātes dimensiju (pēc D.Gārvina) analīze (stiprās puses, vājās puses), salīdzinot ar konkurentu. Ieteikumi vājo pušu risināšanai
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | GĀRVINA KVALITĀTES DIMENSIJAS PRECĒM | 4 |
1.1. | Izpildījums | 4 |
1.2. | Īpašas iezīmes | 5 |
1.3. | Uzticamība | 6 |
1.4. | Atbilstība | 6 |
1.5. | Izturība | 7 |
1.6. | Apkalpošanas iespējas | 7 |
1.7. | Estētiskie jeb sensorie | 8 |
1.8. | “Uztvertā kvalitāte” | 9 |
2. | STIPRĀS PUSES | 10 |
2.1. | Izpildījums un tā īpašās iezīmes, kā arī izturība un estētiskie jeb sensorie | 10 |
2.2. | Apkalpošanas iespējas | 11 |
3. | VĀJĀS PUSES | 12 |
3.1. | Uztvertā kvalitāte | 12 |
3.2. | Atbilstība standartiem | 12 |
4. | IETEIKUMI VĀJO PUŠU RISINĀŠANAI | 13 |
SECINĀJUMI | 14 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 15 |
Katram pircējam ir savs priekšstats par preci, kā tai ir jāizskatās un cik ilgu laiku tai ir jākalpo. Kvalitatīvs produkts ir produkts, kas atbilst pircēju vēlmēm. Preces kvalitāte sniedz arī attīstības iespējas jaunos tirgos, gan arī esošajos. Kvalitāte ir preces derīgo īpašību kopums, kuras spēj apmierināt kādas noteiktas patērētāju prasības un nosaka preces nekaitīgumu apkārtējai videi.
Kvalitātes jēdziena attīstības vēsture. Amerikāņu zinātnieks Dž. Stjuarts (J. Stewart) - kvalitāti definēja kā katra indivīda sajūtu, ka kaut kas ir labāks par kaut ko citu. G.J.Ju ( G.J. Ju), M. Parks (M. Park) un K.H. Hongs (K.H. Hong) norādīja, ka „ Kvalitāte – īpašību kopums, kas nosaka objekta atbilstību noteiktām patērētāja, kādas institūcijas vai paša ražotāja izvirzītajām prasībām.” Austriešu zinātnieks K.Aigingers (K. Aiginger) kvalitāti uzskata, kā “preces vai pakalpojumus, kuriem piemīt pircēju augsti vērtētas īpašības”. Lī Hārvijs (Lee Harvey) nonāca pie atziņas, ka „kvalitāte nav kvalitātes nodrošināšana un standarti. Kvalitāte nozīmē procesu, bet standarti vērsti uz rezultātu un līmeņiem. …