-
Cenu politikas veidošana būvniecības uzņēmumā
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
IEVADS | 4 | |
1. | CENU VEIDOŠANAS TEORĒTISKIE ASPEKTI | 5 |
1.1. | Cenu nozīme un veidi | 5 |
1.2. | Cenu noteikšanas process | 6 |
1.2.1. | Cenu ietekmējošie faktori | 8 |
1.2.2. | Izmaksas, to loma cenu veidošanā | 9 |
1.3. | Cenu veidošanas stratēģijas un to veidi | 10 |
1.4.1. | Cenu veidošanas metodes, orientējoties pēc izmaksām | 13 |
1.4.2. | Cenu noteikšanas metodes, orientējoties pēc vajadzības un pieprasījuma | 15 |
1.4.3. | Cenu veidošanas metodes, orientējoties pēc konkurentiem | 15 |
2. | UZŅĒMUMA VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS UN TĀ PIELIETOTĀ CENU POLITIKA | 17 |
2.1. | Uzņēmuma vispārīgs raksturojums | 17 |
2.2. | SIA „Sanller” SVID analīze | 18 |
2.3. | Uzņēmuma cenu politika | 20 |
3. | PĒTĪJUMA REZULTĀTI UN CENU POLITIKAS PILNVEIDOŠANAS IESPĒJAS UZŅĒMUMĀ | 23 |
3.1. | Intervija ar SIA „Sanller” valdes locekli | 23 |
3.2. | Pētījuma rezultātu analīze un cenu pilnveidošanas iespējas | 25 |
SECINĀJUMI | 26 | |
PRIEKŠLIKUMI | 27 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 26 | |
PIELIKUMS | 29 |
SECINĀJUMI
1. Cenu politikas veidošana ir sarežģīts un atbildīgs process. Jebkura produkta cenu ietekmē uzņēmuma iekšējie faktori – izmaksas un cenu politika, kā arī ārējie faktori – konkurences līmenis attiecīgā produkta tirgū, pieprasījums, valsts ietekme uz cenām.
2. Izvēloties piemērotāko cenu politiku, uzņēmumam vispirms ir jāveic tirgus izpēte, analizējot konkurentu produktu cenas, pircēju uzvedību, tirgus tendences un plānotās prognozes.
3. Visas tirgus cenu noteikšanas metodes var apvienot trīs grupās: cenu veidošana, orientējoties pēc izmaksām; cenu veidošana, orientējoties pēc pieprasījuma, kā arī cenu veidošana, orientējoties pēc konkurentiem.
4.Darbā pētītais uzņēmums SIA “Sanller” ir dibināts 2007.gadā un nodarbojas ar dažādu celtniecības pakalpojumu sniegšanu un būvmateriālu ražošanu Latvijā. SIA ”Sanller” pēc savas formas un būtības ir nelies uzņēmums, kas aptver niecīgu tirgus daļu.
5.SIA ”Sanller” produktu un pakalpojumu cenas tiek veidotas galvenokārt orientējoties uz izmaksām, tas ir, veicot izmaksu kalkulāciju, pie produkta pašizmaksas pieskaitot noteiktu peļņas procentu likmi. Uzņēmuma cenu politikas veidošanā tiek ņemti vērā konkurences apstākļi.
6. SIA „Sanller” jaunais produkts „akmensflīzes”, kura cenu veidošanos autors ir pētījis darbā, ir unikāls produkts, kuram nav konkurentu, tāpēc uzņēmums tam pielieto „krējuma nosmelšanas” stratēģiju. Uzņēmuma mērķis ir iekļūt tirgū ar tik augstu cenu, cik pieprasījums spēj radīt interesi par jaunu, atšķirīgu preci.
7. SIA ”Sanller” līdz šim nav pielietojis dažādas cenu atlaides politikas un veicināšanas stratēģijas, kas veicinātu pārdošanas apjomu pieaugumu.
8. Tā kā tirdzniecības apjomi ir augoši, tad arī rodas iespēja variēt ar cenu veidošanu atbilstoši tirdzniecības apjomiem. Rodas iespēja pārplānot cenu politiku, balstoties uz uzņēmuma sastādītajām tirgus prognozēm attiecīgajam laika periodam.
PRIEKŠLIKUMI
1. Lai veicinātu pieprasījumu pēc konkrētā produkta, SIA ”Sanller” vajadzētu pielietot dažāda veida veicināšanas stratēģijas. Piemēram, tirdzniecības atlaides, veicināšanas cenas noteikšanu, vairumtirdzniecības atlaides.
…
Cenu politikai ir liela nozīme ikviena uzņēmuma darbībā, jo uzņēmuma pastāvēšana un peļņa ir atkarīgā no tā, cik labi ir izstrādāta uzņēmuma cenu politika. Sekmīgi īstenota cenu politika uzņēmumam ļauj straujāk attīstīties un izdzīvot krīzes apstākļos. Cenu noteikšana ir sarežģīts process, jo to ietekmē vairāki faktori, kas ir saistīti ar valsts ekonomisko, politisko stāvokli, un konkrēto segmentu, kurā uzņēmums darbojas. Ņemot vērā cenu politikas nozīmi un aktualitāti mūsdienu uzņēmējdarbībā, izvēlēta tēma „Cenu politikas veidošana būvniecības uzņēmumā.” Lai novērtētu, kā tiek veidota cenu politika praksē, un kādi ir faktori to ietekmē, darba autors veic pētījumu par cenu politikas veidošanu uzņēmumā SIA ”xxx".