-
Personāla vadības procesa jēdziens un funkcijas
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Personāla vadības būtība | 5 |
1.1. | Personāls | 6 |
1.2. | Vadīšana | 7 |
2. | Personāla vadības mērķi | 9 |
3. | Personāla vadītājs un personāla vadība | 9 |
4. | Personāla vadības funkcijas | 10 |
Secinājumi | 13 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 14 |
Izpētot šos trīs personāla vadības veidus autors var secināt to, ka Valsts policijas Personāla vadības funkcijas ir līdzīgas jau iepriekš pieminētajām funkcijām no augstākminētajiem personāla vadību veidiem. Taču šīs Personāla vadības funkcijas vairāk atbilst taktiskajam personāla vadības veidam. Un tātad Valsts policijas Personāla vadības funkcijas ir sekojošas:
1. Realizēt vienotu personāla politiku Valsts policijā;
2. Nodrošināt Valsts policijas personāla uzskaiti;
3. Nodrošina Valsts policijas personāla komplektēšanu;
4. Koordinē Valsts policijas amatpersonu profesionālo izglītību un kvalifikācijas paaugstināšanu;
5. Plāno un organizē Valsts policijas darbu personāla kvalitātes vadības jautājumos
Secinājumi
Rakstot darbu, izpētot un salīdzinot dažādus literatūras un interneta avotus autors secināja, ka personāla vadība ir noteikta sistēmā kādā katrs uzņēmums veic gan darbinieku pieņemšanu, apmācību, atalgojumu noteikšanu un citas funkcijas, kas saistītas ar uzņēmuma darbību.
Autors uzzināja arī to, ka Valsts policijas Personāla vadības funkcijas vairāk atbilsts taktiskajam veidam, kurā tiek veiktas, plānotas aktivitātes darbinieku kompetences pilnveidošanai un motivācijas uzlabošanai, šajā līmenī pastāv ietekme uz organizācijas attīstību un lēmumu pieņemšanu organizācijas vadības augstākajā līmenī.
…
Ievads 3 1 Personāla vadības būtība 5 1.1 Personāls 6 1.2 Vadīšana 7 2 Personāla vadības mērķi 9 3 Personāla vadītājs un personāla vadība 9 4 Personāla vadības funkcijas 10 Secinājumi 13 Izmantotās literatūras un avotu saraksts 14 Ievads Valsts policijas darbs un personāla vadība ir vienota sistēma, kuras pamatā ir darba organizācijas efektivitāte un augsti darba rezultāti. Personāla vadības jēdziens ietver sevī daudzas nianses, kuras jāievieš, lai sasniegtu izvirzītos mērķus - augstu darba kvalitāti un darbinieku lojalitāti. Cilvēku resursi ir vieni no svarīgākajiem, kas nodrošina valsts pārvaldes dzīvotspēju un prestižu, tie veido katra darbinieka subjektīvo laimes izjūtu – būt harmonijā ar sevi. Katram uzņēmumam, birojam arī Valsts policijā - praktiski jebkurā darba vietā ir nepieciešams kaut kādā veidā vadīt cilvēku resursus jeb darbiniekus. Lai uzņēmums labi darbotos, tajā nevar būt haoss, t.i., neviens nezona ko darīt vai visi dara visu. Ir jābūt savai kārtībai, ja uzņēmuma vadītājs ir pieņēmis darbā un atlasījis konkrētu cilvēku vai cilvēku grubu noteikam darbam, kas viņam ir jādara un ko šie cilvēki prot darīt, tad to viņi arī dara. Pēc autora domām, jo pienākumi darba vietā tiks sadalīti vairāk, jo ātrāk darbosies uzņēmums. Pie šī vēl varētu piebilst to, ka nepieciešams arī, lai cilvēki pienācīgā laikā izpildītu savus uzdevumus. Savukārt šīs faktors ir saistīts ar darbinieka motivāciju, ieinteresību vispār darīt savu darbu.
