-
Reklāma un tās iedarbība uz patērētāju
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 7 | |
1. | Reklāmas būtība | 8 |
1.1. | Reklāmas mērķi un veidi | 10 |
1.2. | Reklāmas iedarbība uz patērētāju un cilvēka emocijām | 13 |
1.3. | Cilvēka vajadzību piramīda | 17 |
1.4. | Reklāmas paņemieni uzmanības piesaistei | 18 |
1.5. | Reklāmas efektivitātes vertējums | 19 |
2. | Par nakts klubu „Yes” | 21 |
2.1. | Nakts kluba „Yes” reklāmas analīze | 21 |
2.2. | Anketēšanas rezultāti un analīze | 23 |
3. | Nakts kluba „Yes” reklāmas tekstu analīze un veidošana | 28 |
3.1. | Nakts kluba „Yes” reklāmas tekstu analīze plašsaziņas līdzekļos | 29 |
3.2. | Nakts kluba „Yes” reklāmas tekstu analīze afišās | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi | 34 | |
Pielikumi | 37 |
Secinājumi un priekšlikumi
Rakstot darbu es uzzināju daudz jauna par reklāmu un tas iedarbību uz patērētāju. Reklāma palīdz pārdot preces. Tā atgadinā, informē un pārliecinā. Mūsdienās neviena veiksmīga firma nevar pastāvēt bez reklāmas. Mēs sastopamies ar to visur: transportā, uz ielas, lasot presi, skatoties televizoru un tā tālāk.
Reklāmai ir vairāki mērķi. Reklāmas ziņojumus var iedalīt vairākās kategorijās: pēc iedarbības uz pircēju, pēc izteiksmes veida, pēc galvenajiem mērķiem un uzdevumiem, pēc iespējamās atgriezeniskās saites ar reklāmas patērētāju.
Reklāma ir cieši saistīta ar psiholoģiju. Reklāma var ietekmēt cilvēku psihiskos procesus un īpašības. Tāpēc reklāmas veidotājiem ir svarīgi zināt savu mērķa grupu un intereses, vajadzības un grupas locekļu nostāju, lai būtu iespējams realizēt reklāmas plānveida ietekmi, izmantojot psiholoģijas zināšanas.
Reklāma bieži iedarbojas uz mūsu emocijām, jo tās ir grūti kontrolēt. Jebkuras stipras emocijas labvēlīgi sekmē informācijas iegaumēšanu. Un reklāmu, kas izsauca smieklus, cilvēks atcerēsies tik pat labi kā reklāmu, kas izsauca bailes.
Pozitīva reklāmas uztvere saistīta ar motivāciju. Motīvi ir rīcību virzošais spēks. Cilvēkiem ir jāizjūt, ka tieši reklamējama prece viņam ir vajadzīga, ja tas notiks, tad rezultātā viņš kļūs par pircēju. Amerikāņu psihologam Abrahamam Maslovam izdevās diferencēt un izkārtot piramīdā cilvēka vajadzības.
Bieži vien, lai piesaistītu uzmanību un izraisītu interesi, reklāmā izmanto seksuālus motīvus.
Reklāmā bieži izmanto īpašus paņēmienus, lai piesaistītu patērētāja uzmanību. Tie var būt: vārdu spēle, stopperi, apgriezti kājām gaisā maketi, reklāma, kas kustās, „Pēdējais gabaliņš” un tā tālāk.
Naktskluba „Yes” reklāma iedarbojas uz cilvēku emocijām. Tā izraisa interesi, jo izmanto seksuālus motīvus, piemēram, kailas miesas ieviešana. Kā arī šīs klubs, lai piesaistītu patērētāju uzmanību, izmanto apgrieztu kājām gaisā tekstu paņēmienu.
Šī kluba reklāmu var uzskatīt par efektīvu, jo 95% no uzņēmuma mērķa auditorijas ir redzējuši to, vairākumu no mērķauditorijas reklāma piesaista, 69% no mērķaditorijas šī reklāma ir motivējusi apmeklēt kādu no pasākumiem. …
Kursa darbs, saņemta atzīme 8. Kursa darba tēma ir aktuāla, jo mūsdienās reklāma ir neatņemama dzīves sastāvdaļa, ar to mēs sastopamies ik brīdi – skatoties televīzoru, lasot preses izdevumus, klausoties radio, vienkārši ejot pa ielu. Galvenais reklāmdevēja mērķis ir ieinteresēt patērētāju. Lai to panāktu reklāmās tiek izmantoti visi iespējamie līdzekļi, tādi kā ietekmē uz emocijas, psihiskajiem procesiem un mūsu vajadzībam. Reklāma izstrādā dažādus paņemienus mūsu uzmanības piesaistei. Tieši tāpēc bieži vien mēs piesaistam uzmanību reklāmai, gribot vai negribot to. Kursa darba nosaukums – „Reklāma un tās iedarbība uz patērētāju”