-
Estētisko un skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzēju industrijas analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Produktu raksturojums | 4 |
1.1. | Pakalpojumu klāsts | 4 |
1.2. | Līdzīgu pakalpojumu un produktu foto | 8 |
2. | Vispārējs industrijas raksturojums | 12 |
3. | Konkurentu analīze | 19 |
3.1. | Tiešie, netiešie konkurenti | 19 |
3.2. | Potenciālie konkurenti | 23 |
4. | Statistisko datu analīze | 24 |
5. | Iespējas un draudi (ID analīze) | 30 |
Secinājumi | 32 | |
Bibliogrāfija | 33 |
Secinājumi
Šī darba ietvaros uzzināju daudz jaunas informācijas – gan par industriju kopumā, gan dažādus Latvijas Republikas un ES tiesiskos regulējumus, gan reālus faktus par uzņēmējdarbības uzsākšanu. Secināju, ka manis analizētais pakalpojumu klāsts vēl netiek sniegts vienuviet, tādēļ tam ir potenciāls un nešaubos, ka vēlāk, reāli izstrādājot biznesa plānu, iegūšu vēl daudz vērtīgu atziņu.
Industrijas barjeras, lai iekļūtu ir augstas, nepieciešams liels kapitāls gan jaunākās tehnoloģijas un aparātu iegādei, gan izejvielu un produktu sagādei, kā arī kvalificēta darbaspēka piesaistei, taču tas nodrošina konkurentu skaita tendenci nepieaugt. Par to liecina arī pēdējo gadu statistiskie dati, ka uzņēmumu skaits industrijā nemainās.
Uzzināju, ka industrija tiek stingri regulēta un regulāri apsekota. Uzņēmumiem un to darbiniekiem jāievēro dažādas prasības, lai spētu darboties atbilstoši likumam, kā arī tiek veiktas regulāras inspekcijas, lai apsekotu šo kvalitātes rādītāju atbilstību.
Industrijas pakalpojuma pašizmaksa ir augsta, tādēļ sniegtais pakalpojums ir savā veidā ekskluzīvs un nav pieejams jebkuram iedzīvotājam. Šo pašizmaksu veido jaunu inovatīvu tehnisko līdzekļu nodrošinājums, dārgas izejvielas, un specifikās izglītības nepieciešamība, lai varētu darboties šajā industrijā.
Lai nodrošinātu sekmīgu ieiešanu industrijā un konkurētspēju ar citiem uzņēmumiem nepieciešams “veiksmes faktors” - kaut kas tāds, kas liecinātu par konkrētā biznesa atšķirību no citiem. To var sekmēt ar mārketinga stratēģijas palīdzību, zīmola radīšanu, piemērotas atrašanās vietas izvēli, konkurētspējīgas cenas piedāvāšanu, veiksmīgu klientu piesaisti u.c.
Diezgan lielu ietekmi uz industriju atstāj tās saistošo industriju attīstība. Piemēram, gan tehnoloģiskās, gan ķīmijas rūpniecības nozares pasaulē strauji attīstās, kas nodrošina jaunu inovāciju ienākšanu un jaunu risinājumu rašanu.
…
Uzsākot jebkuru biznesu, tā pamatā nepieciešama ideja. Viens no izplatītākajiem veidiem, kā atrast piemērotu ideju sava biznesa uzsākšanai ir izmantot sev tuvu vai jau zināmu nozari, kuru varētu uzlabot ar kādas inovācijas ieviešanu vai jauna produkta/pakalpojuma ieviešanu, kā arī par sekmīgu biznesa ideju var kļūt indivīda hobijs, profesionālo zināšanu kopums vai kāds cits avots.