-
Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana
Uzņēmuma vadībai var rasties vajadzība pēc tirgus konjuktūras apskatiem, pirkšanas priekšrocību pētījumiem, realizācijas apjoma prognozēm pa reģioniem, reklāmas efektivitātes aprēķiniem. Šādus datus var gūt speciālos mārketinga pētījumos, izmantojot datu sistemātisku prognozēšanu, vākšanu, analīzi un pārraidi, kā arī apsverot to lietošanu specifiskā mārketinga situācijā.
Mārketinga pētījumi ir īpaša uzņēmējdarbības sastāvdaļa, kas izstrādā un organizē aptaujas, tādējādi iegūst informāciju, lai noskaidrotu mārketinga iespējas un problēmas, pilnveidotu un novērtētu mārketinga darbības un palīdzētu pieņemt mārketinga lēmumus.
Mārketinga pētījumi meklē paredzamās atbildes uz pieciem pamatjautājumiem: Ko? Kas? Kad? Kur? Cik?
Mārketinga pētījumi var būt relatīvi vienkārši un lēti vai arī ļoti sarežģīti, kur nepieciešami lieli naudas ieguldījumi. Jebkura apjoma mārketinga pētījumiem vajadzētu būt zinātniskiem un sniegt pilnvērtīgu informāciju, lai tā būtu noderīga lēmumu pieņemšanai.…
Tirgus vide mainās arvien straujāk, un arī nepieciešamība saņemt aktuālu tirgus informāciju ir lielāka nekā jebkad agrāk. Daži uzņēmumi ir izveidojuši mārketinga informācijas sistēmas, kas sniedz vadītajam pārliecinošus faktus par pircēja vēlmēm, sniegtajām priekšrocībām un uzvedību. Uzņēmumi, kuru rīcībā ir šāda veida informācija, var būt gandarīti par īpašām iespējām: viņi var efektīvāk izvēlēties savus tirgus, attīstīt savus piedāvājumus un īstenot savus mārketinga plānus. Mārketinga informācijas sistēma ietver cilvēkus, aprīkojumu un procedūras, kas apkalpo, sašķiro, analīzē, novērtē un izplata nepieciešamu, laicīgu un precīzu informāciju cilvēkiem, kas pieņem ar mārketingu saistītus lēmumus. Šo informāciju iegūst, izmantojot uzņēmuma iekšējos pierakstus, zināšanas par tirgu, tirgus pētījumus un mārketinga lēmumu atbalsta analīzi.