-
Reklāma un tās loma ekonomikā
Rezultāts = Izmaiņas uztur tirgu dinamiskā stāvoklī.
1.Ja konjuktūra izmainās uzņēmumam neizdevīgā virzienā, tam nepieciešams īpaši popularizēt savas preces, lai saglabātu līdzšinējos pircējus.
2.Pieprasījuma struktūras vai apjoma vai abu šo parametru vienlaicīgas pārmaiņas rezultātā, krasi var palielināties to vai citu preču pircēju skaits.
Ja uzņēmums šīs preces spēj ražot vai jau ir saražojies, tad tas ir jādara zināms pircējiem.
Ja uzņēmums reklamē trūkstošās preces, tad iespējams panākt:
1. pastiprināt izjaukto līdzsvaru starp pieprasījumu un piedāvājumu,
2. kāpināt pieprasījumu, kas dod iespēju paaugstināt cenas, gūt lielāku pelņu,
3. ja turpina reklamēt preci, kuru dotajā brīdī nevar piegādāt tirgum, lai iespējamie konkurenti nepārvilināti pircējus, vai lai pircēji neaizmirstu par šādu firmu (firmas vārdu).1
3. īpatnība. Preču ražotāju un realizētāju savstarpējā sacensība.
Sacensībai var būt dažāds raksturs un forma un tas ir atkarīgs no:
1.konkrētiem vēsturiskiem apstākļiem,
2.sistēmai raksturīgo attīstību būtības.2
No visa iepriekšminēta var izdarīt secinājumu, kā:
Reklāmas nepieciešamību nosaka tā situācija, kādā veidojas tirgus; ražotāju saimnieciskā patstāvība, konjuktūra, sacensība.
Ekonomisko attiecību sistēmā noteikta vieta ir tirdzniecības informācijai, kurai var būt dažāds sabiedrisks saturs un nozīme.…
Reklāma ir tirdzniecības informācijas sastāvdaļa un šajā nozīmē tā pati vispirms ir informācija. Kādu informāciju sniedz reklāma, kāda ir reklāmas specifika? 1. Tirdzniecības vai tirdznieciskā informācija apzīmē visu ziņu kopumu, ko sniedz sakari starp tirgus dalībniekiem, kad tie veic maiņas operācijas. 2. Reklāma kā tirdznieciskas informācijas veids – lai apzīmētu daļu no šo ziņu kopumā, kurai piemīt dažas specifiskās iezīmes. 3. Informācija šaurākā nozīmē – lai izdalītu un raksturotu pašā reklāmā to, kas saistīts ar preču un pakalpojumu lietošanas vērtību un vērtību (cenu). Reklāma ir tāda tirdznieciskā informācija, kas satur ekonomiska rakstura ziņas – signālus. Reklāmas svarīgākas īpatnības: • reklāma satver informāciju, kura saistīta ar preču vai pakalpojumu radītāju; • ja reklāma sniedz informāciju par ražošanas procesu, tas tikai tik daudz, cik tas ir nepieciešams preču realizācijas veicināšanai ; • reklāma ir pircēju informācijas līdzeklis. Reklāma kā informācijas plūsmas iedarbības virziens, gala rezultāts: 1. reklāma var ietekmēt tikai to, kā maksātspējīgais, potenciālais pieprasījums pārvēršas faktiskajā un realizētājā pieprasījumā, kam un par ko aizplūst pircēju nauda. 2. reklāmas iedarbības rezultāti vispirms izpaužas pircēju psiholoģijas un pircēju rīcības pārmaiņas. Tā kā reklāma ir sarežģīta produkcija, kura ir paredzēta dažādu grupu patērētājiem, un kuru izmanto plašā realizācijās diapazonā, funkcijām, tad un klasificēt tas nav vienkārši. Reklāmā ir 8. galvenās kategorijas :
Reklāmas attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturojums marketingā. Reklāmas klasifikācija.