-
Korporatīvā sociālā atbildība uzņēmumos "United Oils" un "Walmart"
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1.1. | Uzņēmuma United Oils KSA apraksts | 4 |
1.2. | Uzņēmuma Walmart KSA apraksts | 10 |
Secinājumi un priekšlikumi | 14 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 17 |
Secinājumi un priekšlikumi
United Oils
Secinājumi:
1. Uzņēmums United Oils ir salīdzinoši neliels (līdz 100 darbiniekiem), tomēr īsteno ievērojamu Korporatīvās sociālās atbildības politiku.
2. United Oils ir izstrādāts Korporatīvās sociālās atbildības attīstības plāns nākamajiem gadiem.
3. Uzņēmuma galvenā vērtība ir darbinieki, tāpēc uzņēmums rūpējas, lai ikviens strādājošais būtu apmierināts ar darba vietu un darba apstākļiem.
4. United Oils nodarbina gan vietējos cilvēkus, gan cittautiešus un cilvēkus ar īpašām vajadzībām, tādējādi nostiprinot savu KSA politiku attiecībā uz vienlīdzību darba vietā, kā arī nodrošina motivējošu darba samaksas sistēmu.
5. Pēdējā gada laikā uzņemums rīkoja darbinieku apmācības par Korporatīvo sociālo atbildību uzņēmumā, kā arī Darba aizsardzības jautājumos.
Walmart
Secinājumi:
1. Walmart ir globāla mēroga uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 2 miljoni darbinieku, tāpēc Korporatīvās sociālās atbildības sistēma ir apjomīga un ļoti rūpīgi izstrādāta.
2. Walmart irmilzīgs uzņēmums, kura KSA politika sniedzas tālu aiz uzņēmuma sienām, palīdzot tūkstošiem nabadzīgo cilvēku ar nodarbināšanas iespējām, kā arī dod iespēju paaugstināt izglītības un kvalifikācijas līmeni, kā arī realizēt savus mērķus.
3. Walmart cenšas nodrošināt vienlīdzīgus darba apstākļus visiem saviem darbiniekiem, neskatoties uz to dzimumu, tautību vai vecumu.
4. Walmart rūpējas par apkārtējo vidi, tādēļ uzņēmumam ir daudzi videi draudzīgi projekti – par „zaļo” energoresursu patēriņu, par atkritumu pārstrādi, par dabas gāžu un CO2 izmešu samazināšanu, kā arī dažādi energoresursu taupības un resursu racionālas izmantošanas pasākumi.
…
Korporatīvās sociālās atbildības priekšmeta ietvaros tika analizēti 2 uzņēmumi: tehnisko eļļu un smērvielu izplatītājs United Oils (Latvija) un mazumtirdzniecības milzis Walmart (ASV). Darba gaitā tika apkopota, analizēta un novērtēta šo uzņēmumu KSA stratēģija, izdarīti attiecīgie secinājumi, kā arī doti priekšlikumi stratēģijas pilnveidošanai. Tika izvēlēti tieši šie uzņēmumi, jo, kaut arī uzņēmumi pēc lieluma un darbības sfēras ir ļoti atsķirīgi, tomēr tie abi cītīgi strādā pie korporatīvās sociālās atbildības pasākumiem uzņēmumā un ir parūpējušies arī par to, lai šī informācija būtu publiski pieejama klientiem un citiem, kas apmeklē uzņēmuma mājas lapu.
