Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.03.2017.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
2016–2020 гг.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 1.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 2.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 3.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 4.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 5.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 6.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 7.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 8.
  • Реферат 'Organizācijas modeļa transformācija uz mūsdienīgāku', 9.
Фрагмент работы

No plašā definīciju klāsta autori izmanto Dž. B. Mondī sniegto definīciju: „Pārmaiņas ir plānveidīgu un strukturētu aktivitāšu kopums, kas, iesaistot attiecīgos darbiniekus vai to grupas, ir vērsts uz organizācijas darba rezultātu uzlabošanu, attīstības veicināšanu un personāla uzvedības maiņu” (Mondy, 2007, 27). Definīcijā ir atspoguļoti šī procesa būtiskākie elementi: pārmaiņu mērķa un to projekta nepieciešamība, darbinieku iesaistīšana, struktūrfunkcionālās transformācijas, kā arī ietekme uz organizācijas kultūru. (Reorganizācijas procesa ietekme uz iestādes funkciju izpildi un organizācijas kultūru)
Psihologs K. Levins (K. Lewin) ir izstrādājis trīs soļu jeb posmu shēmu (skatīt 1. attēlu), kas vispārīgi raksturo organizāciju pārmaiņu procesu. Šie posmi ir: atkausēšana, pārkārtošana un nofiksēšana.
Ar jēdzienu „atkausēšana” (Ice-Breaking) saprot pārmaiņās iesaistīto organizācijas resursu sagatavošanu pārmaiņu veikšanai.
Vispirms tā ir cilvēku sagatavošana. Tie ir informēšanas pasākumi, izmantojot dažādu veidu komunikācijas kanālus. Viens no biežākajiem pārmaiņu neizdošanās cēloņiem literatūrā minēts komunikācijas pasākumu trūkums, kā arī nepietiekami bieži veikta izskaidrošana. Atkausēšanas posma būtība izteikta jautājumā: ar ko jaunā situācija būs izdevīgāka un ērtāka tiem darbiniekiem, uz kuriem attieksies pārmaiņas? Atbildei uz šo jautājumu jābūt skaidrai unpārliecinošai, tikai tad var cerēt uz pretestības mazināšanos.

Коментарий автора
Atlants