-
Pārmaiņu un krīzes vadīšanas procesu analīze uzņēmumā "Briox"
2021–2025 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Pārmaiņu vadīšanas procesu analīze uzņēmumā BRIOX | 4 | |
Krīzes vadīšanas procesu analīze uzņēmumā BRIOX | 8 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 10 |
Secinājumi un priekšlikumi
Pētījuma gaitā darba autore izstrādāja šādus - secinājumus:
1. Pārmaiņu ieviešanas laiks ir veids kā organizācijas un cilvēki nepārtraukti mācās – apgūst jaunas iemaņas, uzzin jaunu informāciju, aizmirst nederīgas zināšanas, izmantojot dažādas metodes uzlabo pārmaiņu ieviešanas veidus. Pārmaiņu ieviešanas laiks norāda, ka tās ir arī jāvada ne tikai jāievieš, visu laiku jāmācās un jānodrošina ieviesto procesu turpināšanu.
2. Uzņēmumā nav ieviesta darbinieku novērtēšanas un motivācijas sistēma, kas, iespējams, radījusi darbinieku rotāciju pēdējā pusgada laikā.
3. Noteikti vajadzētu veicināt jaunās vīzijas, misijas un mērķa popularitāti un izpratni, ne tikai no darbinieku puses, bet, lai to izprastu un zinātu arī klienti, akcionāri un sadarbības partneri.
Balstoties uz secinājumiem, darba autore izvirza šādus priekšlikumus:
1. Izmantojot literatūras analīzē veiktos pētījumus par pārmaiņu ieviešanas metodēm, gan darbinieku pretestības izmaiņām, gan veidus kā šīs pārmaiņas vadīt, tās izmantojot var veicināt, uzlabot un pilnveidot darbinieku un organizācijas attīstību un izaugsmi.
2. Vadībai būtu jāizvērtē kādas jaunas motivēšanas metodes izvēlēties, lai spētu darbiniekus labvēlīgi motivēt, pārrunājot mērķus un noskaidrot viņu izpratni un nepieciešamību pilnveidot motivēšanas metodes vai pat mainīt, kas pozitīvi varētu atsaukties attiecībā pret veicamo darbu.
…
Mūsdienās pārmaiņas notiek nepārtraukti. Gan ārējo apstākļu radītas, gan arī iekšēju, kā piemēram – strukturālas pārmaiņas, reorganizācija, stratēģisko plānu maiņa utml. Pārmaiņām ir pakļauta jebkura organizācija, kura, piemērojoties ārējas vides apstākļiem, aug un attīstās. Tātad, vadītājiem noteikti ir jāņem vērā mainīgo vidi, kurā organizācija eksistē un tai videi ir jāpielāgojas. Ja vien organizācija vēlas turpināt darbību un attīstīties, tai jābūt elastīgai. Laikā, kad uzņēmumā/ organizācijā notiek pārmaiņas, arī tās vada organizācijas vadītājs. Vispirms vadītājam ir jāapzinās pārmaiņu nepieciešamība un jāatrod pārmaiņu cēloņi. Jebkuras nozīmīgas organizācijas pārmaiņas var ietekmēt struktūru. Ir svarīgi apzināties pārmaiņu procesa mērķi – tam jābūt skaidram, reālam un sasniedzamam. Šajā procesā nedrīkst aizmirt darbiniekus. Ir jāapzinās, kurus darbiniekus tieši var skart pārmaiņas un kā viņi reaģēs uz tām. Reakcija varētu būt dažāda, jo viss atkarīgs no tā, cik tie būs sagatavoti, citi var atbalstīt, citi – protestēt. Līdz ar to nozīmi iegūst darbinieku motivēšana pārmaiņu pieņemšanai, jo pārliecinot viņus, ka pārmaiņas nepieciešamas gan organizācijai, gan pašiem darbiniekiem, var mazināt vai novērst pretestības. Vadītājam jārada tādu attieksmi darbinieku vidū, kas palielinātu viņu saistību ar pārmaiņām un mudinās izvirzīt jautājumus un izstrādāt idejas izvirzīto mērķu sasniegšanai. Nākošais solis ir pārmaiņu plānošana, tālāk lēmumu un pārmaiņu īstenošanas plānu pieņemšana.