Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.07.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Produkta virzīšana tirgū, pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistē', 1.
  • Конспект 'Produkta virzīšana tirgū, pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistē', 2.
  • Конспект 'Produkta virzīšana tirgū, pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistē', 3.
  • Конспект 'Produkta virzīšana tirgū, pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistē', 4.
  • Конспект 'Produkta virzīšana tirgū, pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistē', 5.
  • Конспект 'Produkta virzīšana tirgū, pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistē', 6.
Фрагмент работы

Neskatoties uz to, ka 72% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka reklāma drukātajā presē ir noderīgāka vai drīzāk noderīga, turklāt reklāma žurnālos un avīzēs kaut reizi ir pamudinājusi veikt preces, produkta vai pakalpojuma pirkumu 65% Latvijas iedzīvotāju20 , tomēr šie mēdiji ierindojas vien 4. un 5.vietā, attiecīgi, avīzēs 2010.gadā tika izvietoti 11% reklāmu un žurnālos 9%. Kā reklamētākā nozare 2010.gadā bija mobilo sakaru nozare, kam sekoja mazumtirdzniecības nozare un zāļu nozare, aiz sevis atstājot finanšu institūciju un pakalpojumu nozares. 21
Izvēloties par labu kāda produkta reklamēšanai, uzņēmums vēlas, lai šī reklāma būtu efektīva, lai tā sasniegtu savu izvirzīto mērķi: lai tiktu palielināta uzņēmuma atpazīstamība, palielinātos uzņēmuma apgrozījums, tiktu veicināts produkta noiets un tml. Galvenie aspekti, novērtējot reklāmas rezultātus ir reklāmas atpazīstamība, reklāmas pievilcība, interese un apmierinātība ar reklāmu.22 Reklāmas efektivitātes noteikšanai uzņēmums var izmantot datus par produkta noieta izmaiņām, tomēr te būtu svarīgi ņemt vērā to, vai noieta izmaiņas nav saistītas ar preces sezonas sākumu vai beigām. Tāpat, uzņēmums reklāmas efektivitāti var noteikt ar novērojumu palīdzību, eksperimentu veidā vai organizējot aptaujas. Novērojumos tiek novērota pircēju attieksme pret reklāmu un produktu, kas balstās uz pircēju rīcības izpēti pirms un pēc reklāmas kampaņas un tās laikā. Veicot eksperimentu, tiek novērota pircēju rīcība, izvēloties vienādu vai ļoti līdzīgu produktu pie dažādiem reklamētiem pārdevējiem. Taču, visbiežāk tiek veiktas aptaujas, kuras tiek uzticētas dažādām reklāmas aģentūrām.23 Saskaņā ar LinkedIn Research Network veikto pētījumu, vairums patērētāju par efektīvākajām uzskata uzjautrinošas reklāmas, taču par neefektīvām uzskata reklāmas, kurās runā par nopietniem tematiem un liek cilvēkam justies par kaut ko vainīgam. Pētījums atklāja arī to, ka šobrīd, ekonomiskās lejupslīdes laikā, reklāmas, kurās patērētājs tiek informēts par vilinošu cenas piedāvājumu – tiek piedāvātas atlaides, atlaižu kuponi, no patērētāju viedokļa ir ļoti efektīvas. Liels skaits reklāmas speciālistu uzskata, ka reklāmas, kurās izmantots „pirms un pēc” paņēmiens ir efektīvs, tomēr vairumu patērētāju šis paņēmiens atstāj vienaldzīgus.24

Коментарий автора
Atlants