-
Cenu politikas veidošana uzņēmumā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | CENU VEIDOŠANAS MĒRĶI | 4 |
2. | UZŅĒMUMA IZMAKSU ANALĪZE | 5 |
3. | CENAS UN PIEPRASĪJUMA ELASTĪBA | 5 |
4. | TIRGUS TIPI – KONKURENCES SITUĀCIJAS | 6 |
4.1. | Pilnīgas konkurences tirgus raksturojums | 6 |
4.2. | Nepilnīgas konkurences tirgus raksturojums | 7 |
5. | CENAS VEIDOŠANA, BALSTOTIES UZ IZMAKSĀM | 8 |
6. | PRODUKTA GALĪGĀS CENAS VEIDOŠANA | 9 |
SECINĀJUMI | 11 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 12 |
SECINĀJUMI
• Lai uzņēmums noteiktu pareizu cenu politiku ir jāņem vērā gan konkurenti, patērētāji, kā arī pašu noteiktie mērķi.
• Atkarībā no uzņēmējdarbības mērķa (nodrošināt izdzīvošanu tirgū, maksimāli palielināt peļņu; nodrošināt sev vienu no pirmajām vietām tirgū pārdevumu ziņā; iegūt stabilas pozīcijas tirgū preces kvalitātes ziņā) atšķirsies arī pieeja cenu veidošanai.
• Cenu veidošana pakļauta ārējo faktoru un iekšējo faktoru ietekmei.
• Ja ir elastīgs pieprasījums, cenas pazemināšana palielina ieņēmumus, neelastīgs pieprasījums - ieņēmumus samazina.
• Cenai jābūt ne zemākai par tādu līmeni, kāds dod iespēju segt izmaksas un ne augstākai par līmeni, virs kura vairs nav pieprasījuma pēc piedāvātās preces. Posmā starp abām galējībām var noteikt dažādas cenas - tas lielā mērā atkarīgs no izvēlētās metodes.
• Visas tirgus cenu veidošanas metodes var apvienot trīs grupās: orientējoties pēc izmaksām, pieprasījuma un konkurentiem.
…
IEVADS 3 1.CENU VEIDOŠANAS MĒRĶI 4 2.UZŅĒMUMA IZMAKSU ANALĪZE 5 3.CENAS UN PIEPRASĪJUMA ELASTĪBA 5 4.TIRGUS TIPI – KONKURENCES SITUĀCIJAS 6 4.1.Pilnīgas konkurences tirgus raksturojums 6 4.2.Nepilnīgas konkurences tirgus raksturojums 7 5.CENAS VEIDOŠANA, BALSTOTIES UZ IZMAKSĀM 8 6.PRODUKTA GALĪGĀS CENAS VEIDOŠANA 9 SECINĀJUMI 11 LITERATŪRAS SARAKSTS 12 Peļņas motīvs ir jebkuras uzņēmējdarbības pamats. Ar peļņu ekonomisti parasti saprot ienākumu, ko uzņēmējs saņem par uzņēmēj spējām un risku. Sākot ko darīt, parasti šķiet, ka peļņa ir garantēta, tomēr realitātē ir rūpīgi jāseko līdzi pieprasījumam, jāsaprot produkta pašizmaksa un reālā cena, kā arī jāiepazīst līdzīgi produkti tirgū. Ikvienam uzņēmumam ir jānosaka sava produkta cena. Vispārinot cena ir produkta pircēja un pārdevēja vienošanās rezultāts. Pārdevējs grib par savu produktu saņemt augstāku, pircējs – maksāt zemāku cenu. Darījuma rezultātā tiek noteikta abām pusēm pieņemama cena. Lai gan pircēja lēmumu iegādāties produktu ietekmē daudzi faktori, cena tomēr ir viens no svarīgākajiem elementiem, kas nosaka kā realizācijas apjomu tirgū, tā arī rentabilitāti.