-
Reklāmas uztveres īpatnības dažādās vecuma grupās
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 4 | |
1. | REKLĀMAS MĒRĶI, VEIDI UN LOMAS | 5 |
REKLĀMAS MĒRĶI | 5 | |
REKLĀMAS VEIDI | 6 | |
REKLĀMAS LOMAS | 7 | |
VIZUĀLĀ REKLĀMA | 8 | |
2. | REKLĀMAS UZTVERES PSIHOLOĢIJA | 10 |
KOGNITĪVĀ TEORIJA | 10 | |
UZMANĪBAS PIESAISTE | 11 | |
TRĪS UZTVERES POZĪCIJAS | 14 | |
IEDARBĪBA UZ ZEMAPZIŅU UN UZMANĪBAS VADĪŠANAS PAŅĒMIENI | 16 | |
3. | ATTIEKSMES MAIŅA UN AUDITORIJAS ĪPATNĪBAS | 17 |
ATTIEKSMJU FUNKCIJAS | 18 | |
AUDITORIJAS ĪPATNĪBAS | 19 | |
4. | PĒTNIECĪBAS METODOLOĢIJA | 20 |
5. | PĒTĪJUMA REZULTĀTI | 23 |
SECINĀJUMI | 29 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 30 | |
PIELIKUMS | 32 |
SECINĀJUMI
Cilvēki vairāk par reklāmas saturu aizdomājas nopietnās reklāmās. Visvairāk uzmanību noturēja CSDD reklāma, kuras tekstu un jēgu saprata visi. Šī reklāma uzrunāja auditoriju emocionālā līmenī, un tas arī nostrādāja.
Reklāma, kuras mūzika ir pārāk atraktīva, nomāc reklāmas saturu (tekstu), līdz ar to var pamanīt savādāku attieksmi vecuma un dzimuma grupās. Jauniešus tā uzrunāja mūzikas dēļ, vecākus cilvēkus neuzrunāja, jo mūzika neļāva saprast reklāmas mērķi.
Tēli reklāmā var ietekmēt dzimumu attieksmi pret reklāmu. Coca –cola reklāmas tēls – turīgs vīrietis, labi dzīves apstākļi, lika vīriešiem pret reklāmu izturēties neitrāli, sievietes tas uzrunāja.
Efektīvu rezultātu reklāmas panāk ar iebiedēšanas paņēmieniem, un CSDD reklāmas to izmanto efektīvi un tiek panākts vēlamais efekts.
Ir pamanāma zināma līdzība Šellija Čeikena heiristikas jēdzienam. CSDD reklāma efektīgi panāca to, ka cilvēki pievērš savu uzmanību, un aizdomājas cik lielā mērā tas skar viņu personiski, savukārt Evian ūdens reklāmai tas neizdevās, jautrā mūzika uzrunā jauniešus, jo viņi pie tādās mūsdienīgas mūzikas atpūšas ikdienā, bet vecāki cilvēki nesaskata tā jēgu.
…
1.Temata aktualitāte – Reklāma ir kļuvusi par mūsu dzīves neatņemamu sastāvdaļu. Reklāmas veidotāji ir iemācījušies iedarboties ne tikai uz cilvēku apziņu, bet arī uz zemapziņu, kā arī manipulēt ar mūsu izjūtām, un dažkārt pat sagroza informāciju tā, lai reklāma izskatītos pievilcīgāka. Uzskatu, ka tēma ir aktuāla, jo nepārtraukti mums apkārt ir reklāmas, bet mūsu uztvere ir atšķirīga. 2.Pētījuma problēma – Dažādu vecumu grupu pārstāvju uztveres īpatnības ir dažādas, līdz ar to reklāma nevar piesaistīt un uzrunāt visus patērētājus vienlaicīgi, tāpēc svarīgi ir noskaidrot, kādi faktori – vecums, dzimums, attieksme pret reklamējamo objektu ietekmē uztveri un attieksmi pret reklāmu
