-
Klienta piesaistes metodes uzņēmumā SIA "Agande Finanses"
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Integrētās mārketinga komunikācijas analīze | 7 |
1.1. | Vispārējās komunikācijas programmas | 8 |
1.2 | Efektīva mārketinga komunikācijas izveide | 9 |
1.2.1. | Mērķa auditorijas noteikšana | 10 |
1.2.2. | Komunikācijas mērķu noteikšana | 10 |
1.2.3. | Vēstījuma izveide | 11 |
1.2.4. | Komunikācijas kanālu izveide | 12 |
1.2.5. | Komunikācijas budžeta izveide | 13 |
1.2.6. | Mēdiju miksa izvēle | 13 |
12.7. | Rezultātu mērīšana | 15 |
1.2.8. | Integrētās mārketinga komunikācijas procesa vadīšana | 15 |
2. | Mārketinga komunikācijas komplekss | 17 |
2.1. | Reklāma | 18 |
2.2. | Sabiedriskās attiecības | 20 |
2.3. | Personālā jeb tiešā pārdošana | 21 |
2.4. | Pārdošanas stimulēšana | 22 |
3. | Uzņēmuma SIA „Agande Finanses” apraksts | 24 |
4. | Empīriskais pētījums | 26 |
4.1. | Sekundārā datu analīze | 26 |
4.2. | Intervija ar SIA „Agande Finanses” īpašnieci | 29 |
5. | Secinājumi | 31 |
6. | Priekšlikumi | 32 |
7. | Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 33 |
8. | Pielikums | 34 |
5. Secinājumi
1) Uzņēmums SIA „Agande Finanses” izmanto integrēto mārketinga komunikācijas piesaistes metodes, jo uzņēmums ievieto reklāmu avīzēs, dod atlaides, veic tiešo pārdošanu.
2) Izanalizējot SIA „Agande Finanses” veikto pētījumu 2008. gadā, autors secina, ka uzņēmums ļoti maz nodarbojas ar klientu piesaisti, jo 71% no jaunajiem klientiem nemaz nav zinājuši par SIA „Agande Finases” ievietotajām reklāmām avīzēs, internetā.
3) Uzņēmuma īpašniece ir sākusi domāt par to, lai uzņēmums būtu atpazīstamāks. Par to liecina uzņēmuma uzfilmētā informācijas reklāma kura ir parādīta televīzijas pārraidē „Brīvdienu ceļvedis”.
4) No ievietotās informācijas reklāmas televīzijā, uzņēmumam ir arī klienti ne tikai no Saldus rajona, bet gan arī no Rīgas, Kuldīgas, Auces.
5) Uzņēmuma vadītāja ļoti maz zina par klienta piesaistes metodēm līdz ar to nesekmē jauno klientu piesaisti uzņēmumam.
6. Priekšlikumi
1) Uzņēmumam vajadzētu izmantot vēl kādu klientu mārketinga piesaistes metodes, kā piemēram, izveidot vides reklāmu Saldū, lai uzņēmums varētu paplašināties un cīnieties ar līdzīgiem konkurentiem.
2) Uzņēmumam vajadzētu paplašināt savus pakalpojumus vai sadarboties ar kādiem citiem uzņēmumiem, lai klienti, jaunie uzņēmēji, varētu saņemt komplekta pakalpojumus. Ja izveidotu šādas sadarbības jaunajiem klientiem nebūtu jāskraida no uzņēmumiem, kas veic tikai, piemēram, apdrošināšanu.
3) Uzņēmuma vajadzētu atvērt jaunas filiāles kādās citās pilsētās, kur varētu paplašināties un iegūt vairāk jaunu klientu un līdz ar to palielināt uzņēmuma ienākumus. Filiāli vajadzētu atvērt Kuldīgā, jo no tās pilsētas ļoti daudz uzņēmumi brauc kārtot grāmatvedības pakalpojumus. Līdz ar filiāles izveidošanu piesaistīt ne tikai jau esošos klientus, bet arī daudzus citus klientus.
4) Vajadzētu izveidot kārtīgu reklāmu televīzijā, lai cilvēki zina, kas ir uzņēmums „Agande Finanses”, līdz ar reklāmas izveidi uzņēmums veidos sev atpazīstamību. Kad būs izveidota uzņēmuma atpazīstamība, nebūs jaunajiem klientiem jāstaigā un jāmeklē Saldū, Saldus rajonā, kur var sakārtot, piemēram, grāmatvedības pakalpojumus.
…
Autoram darba tēma ir aktuāla tāpēc, ka autors gribēja izpētīt, kāpēc klienti par uzņēmumu SIA „Agande Finanses” uzzina tikai no jau esošajiem klientiem. SIA „Agande Finanses” neiegulda gandrīz nekādus līdzekļus uzņēmuma reklamēšanā. Uzņēmums sevi reklamē tikai tad, ja kāda no avīzēm piedāvā ievietot viņu reklāmu savā slejā. Autora kursa darba mērķis ir izpētīt klienta piesaistes metodes uzņēmumā SIA „Agande Finanses”. Lai sasniegtu darba mērķi autors izvirzīja uzdevumus. Uzdevumi bija izanalizēt teorētiski, kādas klienta piesaistes metodes izmanto uzņēmums. Izveido uzņēmuma aprakstu, intervēt uzņēmuma SIA „Agande Finanses” īpašnieci, direktori un ekonomikas speciālisti Agnesi Arni. Izanalizēt jau veiktu 2008. gada uzņēmuma pētījumu, kur tika aptaujāti jaunpienākušie klienti. Veikt secinājumus par uzņēmumu un dot priekšlikumus. Autors analizēja teoriju, jo vēlējās uzzināt kuru no mārketinga komunikācijām izmanto uzņēmums. Autors teorētiskajā daļā analizēja integrēto mārketinga komunikāciju, kur sīki izstāstīja vairāku mārketinga speciālistu viedokli, kā sasniegt efektīvu integrēto mārketinga komunikāciju. Tika izveidots uzņēmuma apraksts, kur autors izstāstīja, kur atrodas pētāmais uzņēmums, ar ko uzņēmums nodarbojas, kādus pakalpojumus veic. Empīriskajā daļā autors apraksta divas pētījuma metodes. Pirmā metode ir sekundārā datu analīze, kur autors analizēja 2008. gadā veiktu jaunpienākušo klientu aptauju par uzņēmumu. Otrā metode ir intervija ar pētāmā uzņēmuma SIA „Agande Finanses” uzņēmuma īpašnieci, direktori, ekonomikas speciālisti Agnesi Arni. Autors izdarīja secinājumus par uzņēmuma piesaistes metodēm un dod priekšlikumus uzņēmuma, kā labāk piesaistīt jaunus klientus. Darba struktūra sastāv no anotācijas, ievada, teorētiskās daļas, uzņēmuma apraksta, empīriskā pētījuma, secinājumiem un priekšlikumiem. Empīriskajā pētījuma daļā ir iekļauti divi attēli, kuros ir apkopoti SIA „Agande Finanses” veiktās aptaujas jautājumi. Autors galvenos literatūras avotus ir izvēlējies mārketinga eksperta Filipa Kotlera grāmatu „Mārketinga pamati”, kur F. Kotlers labi izstāsta, kas ir mārketings. Autoram šī izvēlētā grāmata ļoti derēja, jo F. Kotlers savā grāmatā arī apraksta integrētās mārketinga komunikācijas. Autoram patika F. Kotlera sīki aprakstītais modelis, kas jādara, lai sasniegt efektīvu integrētās mārketinga komunikācijas izveidi.Otrs galvenais literatūras avots ir mārketinga eksperta Jāņa Ērika Niedrīša sarakstītā grāmata „Mārketings”, kur arī kā Filips Kotlers Jānis Ēriks Niedrītis izstāsta, kas ir mārketings. Autors izvēlējās tieši šo grāmatu tāpēc, ka Jānis Ēriks Niedrītis savā grāmatā „Mārketings” ir iekļāvis integrētās mārketinga komunikācijas kompleksu. J. Ē. Niedrītis smalki apraksta komunikācijas kompleksu un tajā ietilpstošos četrus elementus, kas ir reklāma, sabiedriskās attiecības, personālā jeb tiešā pārdošana un pārdošanas stimulēšana. Pētījuma periods bija no 2010. gada 1. novembra līdz 10. decembrim.