-
Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase. Produkta virzīšana tirgū un tā pozīciju nostiprināšana
Ņemot vērā mārketinga pasākumu kompleksa četrus nozīmīgākos elementus un tiem pakārtotus nozīmīgākos faktorus, kas atspoguļoti 1.tabulā, uzņēmumā jāveic nopietns plānošanas, organizēšanas, vadīšanas un kontrolesdarbs, jo uzņēmumā bez noteiktas sistēmas nevar veiksmīgi ieviest 1.tabulā atspoguļoto faktoru efektīvu darbību ar mērķi realizēt klientu vēlmes un nodrošinātu zņēmuma stabile attīstību mainīgos ekonomiskos apstākļos.
Mārketings ir ne tikai rūpīga un vispusīga tirgus izpēte, bet arī aktīva iedarbošanās uz klientu, viņa vajadzību veidošanu. Pirms uzņēmējs sāk kautko piedāvāt un pārdot, galvenais ir noskaidrot, kam ir vajadzīga konkrētā prece, produkcija vai pakalpojums, t.i., jāizzina mērķatirgus. Mērķa tirgus ir pircēju grupa ar līdzīgām vēlmēm un vajadzībām, kas gatava visvairāk pirkt uzņēmuma piedāvātās preces vai pakalpojumus, nodrošinot lielākus un stabilākusi eņēmumus. Parasti mērķatirgus noteikšanai izmanto demogrāfisku raksturojumu, piemēram, vecumu, dzimumu, ienākumu līmeni vai nodarbošanos.
…
Mērķtirgus noteikšana. Tirgus segmentu vērtēšana un atlase. Mārketinga stratēģija mērķtirgū. Tirgus nišas un individuālie segmenti. Produkta virzīšana tirgū un tā pozīciju nostiprināšana . Mārketinga izpratnē tirgus ir esošo un potenciālo pircēju un pārdevēju kopums, kas pērk vai pārdod noteiktus produktus. Tirgu veido pieprasījums un piedāvājums, kas ir savstarpēji saistīti un atkarīgi viens no otra. Ikvienam produkta piedāvātājam ir svarīgi novērtēt un prognozēt pieprasījumu. Prognozējot pieprasījumu, ir jānovērtē gan esošā tirgus apjoms, gan tā attīstības tendences nākotnē. Prognozēt tirgus attīstību ir nesalīdzināmi grūtāk nekā novērtēt esošo situāciju, bet tas ir nepieciešams, lai pieņemtu lēmumu par tirgus iekarošanu Lai veiksmīgāk izpildītu mārketinga funkcijas, nepieciešams iedalīt pircējus pēc motīviem. To dara, tirgu segmentējot.Segmentēšanair tirgus sadalīšana pēc pircēju grupām atkarībā no to vajadzībām, rīcības tirgū un attieksmes pret mārketinga pasākumiem. Katrai grupai var būt nepieciešamas īpašas preces un konkrēti tirgvedības pasākumi. Patēriņa preču tirgū parasti notiek pēc šādām pazīmēm: 1) pēc ģeogrāfiskās pazīmes (valsts, pilsētas lielums, klimats u. c.); 2) pēc psiholoģiskās un sociālās pazīmes (sabiedriskie slāņi, personības tips u. c.); 3) pēc pircēju rīcības kritērijiem (pirkšanas motivācija, klienta statuss, attieksme pret preci u. c.); 4) pēc demogrāfiskās pazīmes (vecums, dzimums, ienākumu līmenis, izglītība, reliģiskā pārliecība u. c.). Ražošanas resursu tirgū parasti notiek pēc ģeogrāfiskās pazīmes, pircēju rīcības kritērijiem u. c. mērķis ir tirgus iepazīšana, lai uzņēmums varētu noteikt preču ražošanas stratēģiju un taktiku, kā arī plānot atbilstošus tirgvedības pasākumus.