-
"Rail Baltica" projekts un tā nozīme dzelzceļa nozares attīstīšanā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Projekta vēsture | 4 |
2. | Rail Baltica projekta nozīme | 5 |
1. | Projekta ekonomiskā nozīme | 5 |
2. | Dzelzceļa nozares ieguvumi | 5 |
Secinājumi | 7 | |
Izmantotā literatūra | 8 |
2. Rail Baltica projekta nozīme
1. Projekta ekonomiskā nozīme
Projekta autori uzsver, ka Rail Baltica izbūve nodrošinās Baltijas valstīm daudz lielāku tansporta sistēmas neatkarību, tajā skaitā radīs potenciālu izaugsmei un paaugstinās valstu konkurētspēju globālajā tirgū.
Runājot par projekta ieguvumiem, tiek uzsvērts, ka Baltijas dzelzceļa infrastruktūra būs vienota ar Eiropas dzelzceļa telpu. Īstenojot Rail Baltica projektu, jau pēc 16 gadiem tiks nodrošināts augstas kvalitātes dzelzceļa savienojums starp Baltijas valstīm un lielākajiem Rietumeiropas ekonomikas, administratīvajiem un kultūras centriem. Pavērsies arī iespējas jauna kravu koridora (Ziemeļu-Dienvidu), kā arī loģistikas pakalpojumu attīstībai. Attīstīsies tūrisms, reģioni, parādīsies jaunas darbavietas. Sakotnējās sabiedrības apspriešanas laikā RB pārstāvji informēja, ka trases izbūves laikā varētu rasties ap 11 000 jaunu darba vietu, savukārt pēc trases izbūvēšanas visā Baltijā būtu ap 300-400 jaunas darbavietas saistībā ar vilcienu kursēšanu. Pēc aprēķiniem Latvijas ekonomikā varētu ieplūst vismaz 1,5 miljardi eiro.
2. Dzelzceļa nozares ieguvumi
Projekta attīstītāji uzsver, ka līdz ar jauno dzelzceļa tīklu palielināsies gan ātrums, gan dzelzceļa pārvadājumu jaudas. Kā arī tiks palielināta iedzīvotāju mobilitāte- līdz ar dzelzceļa ātrumu samazināsies ceļojuma ilgums, kā arī pārvietošanās būs daudz komfortablāka un lētāka.
Plānots, ka līdz ar Rail Baltica izveidi tiks samazināta satiksmes plūsma uz Polijas un Vācijas automaģistrālēm, kas ietaupīs gan laiku ceļotājiem, gan arī autotransporta kravu pārvadātājiem.
…
Projekta mērķis ir iekļaut Baltijas valstis vienotā Eiropas dzelzceļa tīklā, jo šobrīd Baltijas valstu sliežu ceļš ir būvēts pēc Krievijas standartiem- tas ir 1520 mm plats, savukārt pēc Eiropas standartiem sliežu ceļa platums ir 1435 mm. Līdz ar to šobrīd nav iespējams savienot Baltijas valstu dzelzceļa tīklu ar Eiropas jeb Polijas un Vācijas dzelzceļa tīklu. Lai gan projekta mērķi ir iespējams sasniegt, nomainot pašlaik esošas Krievijas standarta sliedes, jo šobrīd praktiski Baltijas valstīs līdz pat Polijas robežai ir jau esošs dzelzceļa tīkls, projekts tiks realizēts daudz ambiciozākā līmenī- ir paredzēts būvēt pilnīgi jaunu dzelzceļa trasi, būvējot jaunus tiltus pāri Rīgas HES un Gaujai, kā arī Rīgas jūras līča Vidzemes piekrastē. Darbā iztirzāta Rail Baltica projekta vēsture, nozīme, projekta ekonomiskā nozare un dzelzceļa nozares ieguvumi.
