-
SVID analīzes izmantošana tirgzinībās
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | ||
1. | ANALĪTISKĀ DAĻA | |
1.1. | Organizācijas iekšējā un ārējā vide, tās analīzes metodes | |
1.2. | SVID analīze | |
1.2.1. | Klasiskā SVID analīze | |
1.2.2. | Brīvā SVID analīze | |
2. | PRAKTISKĀ DAĻA | |
2.1. | SIA “Spilva” SVID analīze | |
2.1.1. | Uzņēmuma raksturojums | |
2.1.2. | SVID analīze | |
2.1.3. | SVID analīzes faktoru novērtējums | |
SECINĀJUMI |
SECINĀJUMI
Secinājumi:
1. SVID analīze ir metode, ar kuras palīdzību uzņēmums novērtē savas stiprās un vājās puses, kā arī pastāvošās iespējas vai gaidāmos draudus.
2. Kad informācija sadalīta iekšējos (stiprās un vājās puses) un ārējos (iespējas un draudi) faktoros, SVID analīzes rezultāti parāda, kuri faktori var palīdzēt uzņēmumam stratēģisko mērķu sasniegšanā, un kuri faktori ir šķēršļi, kas jāpārvar vai jāsamazina to iedarbība.
3. SIA Spilva ir viens no vadošajiem augļu - dārzeņu pārstrādes uzņēmumiem Baltijā, kas savu produkciju realizē arī eksporta tirgos gan Rietumos, gan Austrumos.
4. Spilvas darbības prioritāte ir augstākās kvalitātes produkcija.
5. SVID analīzes galarezultāts rāda, ka uzņēmumam ir daudz stipro pušu un iespēju un uzņēmumam jāturpina investēt savā attīstībā.
6. Uzņēmums Spilva izmanto kā priekšrocības visas savas stiprās puses, tas ir, zīmola atpazīstamību, jaunāko tehnoloģiju izmantošanu un kvalitātes standartus.
7. Vājās puses, kuras stratēģijas plānā jāmaina vispirms, ir augstās izmaksas un cenu paaugstināšanās tendence.
8. Nozīmīgākās iespējas ir jaunu tirgu iekarošana un investīciju piesaiste.
9. Draudu matrica rāda, ka uzņēmumam vispirms būtu jāizvairās no resursu trūkuma un ekonomiskās krīzes draudiem.
Priekšlikumi:
1. Stratēģijas plānošanai uzņēmumam Spilva jāizvēlas intensīva stratēģija.
2. Doties pieredzes apmaiņā uz līdzīgiem ārvalstu uzņēmumiem, smelties tur idejas produkcijas ražošanā, produkcijas kvalitātes paaugstināšanā.
3. Radīt precei pievienoto vērtību, kas veicinātu produkcijas pārdošanu.
4. Izveidot tiešos Spilvas veikalus lielākajās Latvijas pilsētās, kur saražotā produkcija tiktu pārdota bez pārstāvjiem, bez uzcenojuma.
5. Rīkot prezentācijas, kurās atrādīt savu jauno un esošo produkciju, ar iespēju potenciālajam klientam ļaut to nogaršot, iegādāties.
…
Katram uzņēmumam ļoti svarīgi ir izpētīt vidi, kurā tas darbojas, izanalizēt to un plānot savu darbību, lai spētu konkurēt un gūt stabilu pozīciju konkrētajā tirgus nišā. Biznesa vides analīze palīdz noteikt uzņēmuma esošos trūkumus un pozitīvās iezīmes. SVID analīze ir uzņēmuma stipro un vājo pušu un iespēju un draudu apzināšana, kam vajadzētu būt ikviena mārketinga plāna pamatā. Par pētījuma objektu tika izvēlēts uzņēmums SIA „Spilva”, kas jau vairāk nekā 10 gadus veiksmīgi nodarbojas ar augļu un dārzeņu pārstrādi un vairumtirdzniecību un ir vadošais uzņēmums šajā nozarē. Darba mērķis ir izvēlētā uzņēmuma SIA „Spilva” izpēte, uzņēmuma pozīcijas noteikšana tirgū, un attiecībā pret konkurentiem, kā arī pētījumu rezultātā noteikt uzņēmuma stiprās un vājās puses, potenciālās tirgus iespējas un draudus.
Atsevišķas atsauces nekvalitīvas.
