Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.12.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Tirgus segmentācija', 1.
  • Конспект 'Tirgus segmentācija', 2.
Фрагмент работы

SIA „Dimants” ir mazumtirdzniecības veikals, kas piedāvā juvelierizstrādājums no zelta un sudraba.
Tirgus segmentācija. Lai noteiktu SIA „Dimants” mērķa segmentu, tika veikta tirgus segmentācija, sadalot tirgu dažādās kategorijās – pēc demogrāfiskām, sociāli ekonomiskām, psihogrāfiskām un rīcības pazīmēm.
Pēc demogrāfiskām pazīmēm tika izdalīti:
a) vecuma segments – jaunieši (16-25 g.), vidēja vecuma cilvēki (26-45 g.), pieaugušie (46-60 g.), cilvēki virs 60 gadiem.
b) dzimuma segments - vīriešu; sieviešu. Produkcija šajā segmentā būtiski ašķiras pēc ārējā izskata.
Pēc sociāli ekonomiskām pazīmēm tika izdalīti:
a) ienākumu līmeņa segments - līdz 40 Ls uz vienu cilvēku ģimenē; 41- 60 Ls uz vienu cilvēku ģimenē; 61-100 Ls uz vienu cilvēku ģimenē; virs 100 Ls uz vienu cilvēku ģimenē. Pēc ienākumu līmeņa var atšķirties produkcijas kvalitāte.
b) sociālā līmeņa segments - uzņēmumu strādnieki; uzņēmēji; pārvaldes un administratīvie strādnieki; kultūras darbinieki; lauksaimnieki; studenti.
Pēc psihogrāfiskām pazīmēm:
a) rakstura tips - emocionāls; racionāls; lietišķs; konservatīvs; romantisks; novatorisks. Produkcija šajā segmentā atšķirsies pēc vizuālā izskata.
Pēc sociālā kārtas:
a) augstāka kārta (sabiedrības elite, biznesmeņi, pārvaldnieki un brīvo profesiju pārstāvji, kas saņem augstus ienākumus).
b) vidējā kārta (kalpotāji, sīkie uznēmēji, kvalificēti un daļēji kvalificēti strādnieki)
c) zemākā kārta (nekvalificēti strādnieki, no pabalsta dzīvojošie).

Коментарий автора
Atlants