-
Kā apģērbu veikalu skatlogu iekārtojums ietekmē pircējus
Nr. | Название главы | Стр. |
Rezumējums | 3 | |
Apģērbu veikalu skatlogi | 4 | |
Likumi skatlogiem | 4 | |
Metodes apraksts | 8 | |
Rezultāti | 9 | |
Pielikums | 16 |
Pirmajā mirklī šķiet - kādi gan var būt ierobežojumi skatlogu iekārtošanā? Mans uzņēmums, mana fantāzija, un uz priekšu! Viens no skatloga uzdevumiem ir radīt vēlmi uzzināt, kas ir veikalā iekšā, aiz durvīm? Vai viss tikpat skaists un iekārojams kā izskatās? Savukārt komersanta uzdevums ir raudzīties, lai skatlogu iekārtošana noritētu saskaņā ar likumiem un mājas lielākās acis - skatlogi - godam pildītu savu funkciju, nevis tiktu aizsegti ar priekšā aizstumtiem plauktiem ( Ločmele 3. r.). Tomēr jāzina, ka ilglaicīgs skatloga noformējums jāsaskaņo ar būvvaldi un ne visas uzņēmuma īpašnieka idejas par skatloga izskatu būs iespējams realizēt, piemēram, to pilnībā aizlīmēt ar fotogrāfijām vai uzrakstiem (Ločmele 4.r.). Rīgā skatlogu noformēšanu regulē Rīgas Domes saistošie noteikumi par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību. Par to ievērošanu rūpējas Attīstības departamenta Vides dizaina nodaļa, kurā strādā trīs reklāmu inspektor ( Pētermane 5.r.) . Katrā pilsētā ir savi saistošie noteikumi, pēc kuriem jāvadās skatlogu noformēšanā (informāciju vislabāk meklēt pilsētas būvvaldē), bet lauku uzņēmējiem noskaidrot atļauto jādodas uz savas pašvaldības vai rajona būvvaldi. Piemēram, Rīgas domes saistošajos noteikumos Nr.91 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kartību Rīgā" noteikts, ka skatloga vitrīna ir iekšēja telpa 100 cm attālumā (dziļumā) no loga rūts. Nereti skatlogs var kalpot kā papildinājums izkārtnei, piemēram, izvietojot tajā dažādus ilglaicīgus noformējuma elementus, piemēram, gaismas kastes vai uzlīmes uz stikla par veikala vai frizētavas darba laiku, pakalpojumu sniegšanas nozari u.c. Ja šāds noformējums skatlogā saglabājas ilgāk par vienu mēnesi, tas jau ir uzskatāms par izkārtnes sastāvdaļu, ko nepieciešams saskaņot ar Rīgas pilsētas būvvaldi, ja konkrētais uzņēmums atrodas Rīgā vai tās apkārtnē ( Ločmele 5.r. ) . …
Šāda veida tēma, par skatloga iekārtojuma ietekmi uz patērētājiem ir svarīga apģērba veikala īpašniekiem. Šī tēma ir aktuāla, jo ir svarīgi iekārto skatlogu pareizi un, tā lai patērētāji pievērstu uzmanību tieši tavam skatlogam, nevis kādam citam. Tāpēc, es vēlējos noskaidrot, kā pareizi iekārtots apģērba veikala skatlogs var ietekmēt patērētāju. Un kā rīkojas patērētāji, kuru uzmanību piesaista apģērba veikala skatlogs, vai viņi arī iegādājas, kaut ko šajā veikalā, kas arī būtu pats svarīgākais. Teorētiskajā daļā tiek radīts priekšstats par skatlogu kā ietekmēšanas līdzekli, tā likumiem, izkārtojumu, krāsu un uzmanību. Lai varētu pārliecināties, kā apģērbu skatlogu iekārtojums ietekmē pircējus tika veikts eksperiments ar trīs dažādiem skatlogu iekārtojumu attēliem un anketu, katram skatlogam. Eksperimentā piedalījās septiņdesmit septiņi respondenti, kas tika sadalīti trīs grupās, jo katra grupa aizpildīja anketu ar atšķirīgu veikala skatloga iekārtojumu. Rezultātā tika iegūta informācija, ar kuras palīdzu atbildēju uz zinātniski pētnieciskā darba jautājuma. Atslēgvārdi: skatlogs, iekārtojums, uzmanība, ietekme.
