-
Kvantitatīvās aptaujas instrumentārija izstrāde
Mārketinga pētījuma procesā lielākā daļa jautājumu ir paredzētas tam, lai izprastu un paredzētu patērētājus un to attieksmi. Atbildes uz pētījuma jautājumiem var palīdzēt uzņēmumiem izstrādāt īpašus produktus vai pakalpojumus, kas varētu apmierināt mērķauditorijas vajadzības.
Nereti pircēju attieksme pret produktu vai pakalpojumu tiek veidota no informācijas, kas ir pieejama tam, jūtām un paredzamās uzvedības. Tādējādi nav brīnums, ka uzņēmuma menedžments vēlas izprast un kaut kādā veidā ietekmēt patērētāju uzvedību. Patērētāju uzvedība nav nemaz tik viegli ietekmējama un maināma, tomēr iespējamāka ir patērētāju attieksmes maiņa..
Mērinstruments
Mērinstruments (scales) ir galvenais rīks, kas tiek izmantots pētījuma anketās informācijas iegūšanai. Mērinstruments mēra izteiktā viedokļa līmeni, respondenta izjūtu pakāpi par konkrēto jautājumu vienā vai otrā virzienā.…
Rakstot anketu, ir jāņem vērā divi aspekti: 1) vai intervētājs vēršas ar anketu tieši pie respondentiem, 2) vai anketu izpildīs respondents bez intervētāja palīdzības - pašadministrēta anketa. Intervētāja administrēta anketa {intervieiuer-adnūnistered questionnaire) var būt diezgan sarežģīta. Tā kā intervētājiem ir pieredze darbā ar anketām un pirms stāšanās pretī respondentam intervētājs ir veicis vairākas treniņintervijas, sarežģītu anketu iz¬strādāšana, kas ir intervētāja administrētas, nav nekas sarežģīts. Bieži vien intervētāja administrētām anketām ir pārlēciena modelis, kas liek res-pondentiem pārlēkt no vienas anketas sadaļas pie citas atkarībā no viņu atbildēm. Dažkārt, jo īpaši viens pret vienu intervijās, izjautāšanas process ietver arī kādu no-teiktu produktu vai priekšmetu izrādīšanu respondentiem intervijas laikā vai arī ideju un jēdzienu pasniegšanu respondentiem, kas tiek izvēlētas atkarībā no viņu atbildēm uz dažādiem jautājumiem
