-
Elektroniskā tirdzniecība
Реферат6 Компьютеры, программирование, электроника, Реклама, маркетинг
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
Kas ir elektroniskā tirdzniecība (e-komercija)? | 3 | |
GALVENĀS ELEKTRONISKĀS TIRDZNIECĪBAS JOMAS | 4 | |
E-komercijas veidu klasifikācija | 4 | |
Tipiskais interneta klients | 5 | |
E-pakalpojumi | 5 | |
E-iepirkumi | 5 | |
ELEKTRONISKĀS TIRDZNIECĪBAS ietekmējošie faktori | 7 | |
Izmantotās literatūras sarksts | 10 |
Mūsdienu cilvēki ir vienlaikus gan skatītāji, gan dalībnieki vēsturē iespējams vislielākajām izmaiņām preču un pakalpojumu pirkšanas un pārdošanas veidā. Elektronisko tirdzniecību mēdz definēt kā darījumus, kur abas puses sazinās bez tieša fiziska kontakta. Tas ir katrs komerciālu darbību kopums, kur plaši izmanto datorus un datoru programmas. Elektroniskā tirdzniecība ir jauns uzņēmējdarbības veids, kas papildina citas uzņēmējdarbības, īpaši sakaru, funkcijas. Tās prakse ir cieši saistīta ar elektroniskās informācijas gandrīz vai zibenīgā ātruma datu plūsmu. Kopējais pārdošanas apjoms pasaulē 1997. gadā tika lēsts ap 16 miljardiem latu, bet 2000. gada beigās tas bija aptuveni 261,6 miljardi latu. Tas skaidrojams ar pieaugošo uzņēmumu skaitu, kas nodarbojas ar tirdzniecību caur internetu – tā saukto e-komerciju.
Elektroniskā tirdzniecība ir preču un pakalpojumu pārdošana vai vienkārši patērētāju informēšana par preču vai pakalpojumu iegādāšanās iespēju (piemēram, reklāma), izmantojot interneta tehnoloģijas (piemēram, www, e-mail).
Savā būtībā tā apzīmē procesu, kurā pārdošanas process, samaksa un piegāde ir pilnībā vai daļēji automatizēti un balstās uz digitālas informācijas (reizēm pat e-dokumentu) apriti. Internets ir visērtākā vide un tehnoloģija, kurā to darīt.…
Elektroniskā tirdzniecība ir preču un pakalpojumu pārdošana vai vienkārši patērētāju informēšana par preču vai pakalpojumu iegādāšanās iespēju (piemēram, reklāma), izmantojot interneta tehnoloģijas (piemēram, www, e-mail). Savā būtībā tā apzīmē procesu, kurā pārdošanas process, samaksa un piegāde ir pilnībā vai daļēji automatizēti un balstās uz digitālas informācijas (reizēm pat e-dokumentu) apriti. Internets ir visērtākā vide un tehnoloģija, kurā to darīt. E-komercijas mērķis, patiesībā, ir viens - gūt peļņu, bet atšķirites var tā sasniegšanas veidi. Ja preču īpašnieks cenšas realizēt savu produkciju pa tiešo internetā (piemēram, internet veikals), tad tā ir tā pati pārdošana, savukārt, ja mērķis ir reklamēt savu uzņēmumu, tirdzniecības marku - mērķis no tā nemainās, jo uzņēmums cer uz savu pārdošanas apjomu nodrošināšanu, veicināšanu, pamatojoties uz to
