-
Zīmola "Laima" uzņēmuma tēls sociālajos medijos
Izpētot abu mediju ievietotā satura biežumu var secināt, ka Facebook raksti tiek publicēti daudz biežāk, iespējams tas ir tādēļ, ka šajā medijā ir lielāka piekļuve klientiem un potenciālajiem klientiem.
Lietotāju iesaiste arī ir lielāka. Vairāk parādās pozitīvās un negatīvās ziņas par zīmolu. Pozitīvās ziņas ir pateicība par to, ka uzņēmums ražo tik garšīgu produkciju, par to, ka uzņēmums ir pacenties ne tikai ar garšu, bet arī ar vizuālo noformējumu. Prieks, ka uzņēmums ne tikai pārdod, bet arī sniedz no sevis, veidojot labdarības akciju un konkursus. Negatīvās ziņas ir par to, ka ar gadiem uzņēmums ir zaudējis savas vērtības un kvalitāti, kas ir dabīgi un labi izmeklētas sastāvdaļas produktiem. Par netaisnību, ko izrāda zīmols pārdodot Latvijā preces dārgāk nekā citur pasaulē, iespējams cilvēkiem ir bail, ka tik vērtīgs zīmols ar laiku izzudīs, jo uzskata, ka mazāk fokusējas uz tuvajiem, kas ir Latvijas iedzīvotāji. Sociālie mediji komunikācijā paver dažādas iespējas, kā ātri un vienkārši uzklausīt klientu atsauksmes, labojot kļūdas, saprotot, kas klientus neapmierina. Vienlaicīgi nodrošināt atbildes uz klientu uzdotajiem jautājumiem, ja viens klients ir pajautājis, pastāv iespēja, ka atbilde interesē arī pārējiem klientiem, vienlaicīga atbildēšana. Uzņēmums uz negatīvām atsauksmēm neklusē, bet gan atbild ar paplašinātiem teikumiem, neaizskarot cilvēka subjektīvo viedokli, piedāvā risinājumus, katrai paustajai sliktajai atsauksmei. Protams, par uzņēmumu kopumā ir daudz vairāk paustas pozitīvas lietas, nevis izteiktas negācijas.
…
Zīmols ir viens no vissvarīgākajiem produkta elementiem. Zīmols ir tas, kas spēj piesaistīt pircēju uzmanību, līdz ar to zīmolam ir jābūt pievilcīgam. Uzņēmumam ir jānodrošina tas, lai zīmolam piemistu šīs īpašības. Viens no tā galvenajiem uzdevumiem arī ir cilvēku piesaistīšana un uzrunāšana. Zīmols spēj pateikt ļoti daudz par uzņēmumu un produktu. Līdz ar to galvenais mārketinga stratēģijas mērķis ir izveidot lielajā pārdošanas tirgū atpazīstamu un piesaistošu zīmolu, kas būs viena no galvenajām uzņēmuma sastāvdaļām, kā viņš parādīs savu produktu, pakalpojumu tālāk. Ja uzņēmums spēj noturēt un piesaistīt patērētājus, tas nodrošina sekmīgu uzņēmuma izaugsmi. Ar to, ka zīmols spēj noturēt lojālos klientus, tas stiprina pozīciju tirgū. Līdz ar to nodrošinot stabilu uzņēmuma peļņu. Uzņēmuma ir jāspēj pozicionēt konkrēta zīmola nozīme. Pozicionēt nozīmē panākt, lai cilvēkam rastos konkrētas asociācijas ar zīmolu. Pozicionēšana ir tas, ko uzņēmums vēlas panākt, lai cilvēki domātu par viņiem. Valērijas Praude izšķir vairākas priekšrocības zīmola lietošanā no patērētāju viedokļa, gan arī no uzņēmuma viedokļa. No patērētāju viedokļa galvenās no tām ir: • Zīmols spēj pircējam veido priekšstatu par produktu, tādējādi interesentiem ir iespēja atpazīt produktu tirgū. Turklāt pārdevējs spēj piesaistīt lojālos klientus. • Zīmols pircējam sniedz dažādas asociācijas ar konkrēto produktu- īpašībām, labumiem, piedāvājumiem. Līdz ar to pircējam produkts asociējas ar konkrētu īpašību. • Zīmols iedala pircējus pēc dzīves stila, līdz ar to raksturo cilvēka nodarbošanos, hobijus un citas ar cilvēku saistītas vērtības.