Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.04.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 1.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 2.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 3.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 4.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 5.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 6.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 7.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 8.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 9.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 10.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 11.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 12.
  • Реферат 'Kosmētikas nozares konkurētspēja pasaules tirgū', 13.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Kosmētikas nozare    4
2.  M.Portera konkurences rombs    6
2.1.  Faktoru nosacījumi    7
2.2.  Pieprasījuma nosacījumi    8
2.3.  Saistītās un atbalsta nozares    9
2.4.  Uzņēmumu stratēģija un konkurences vide    9
2.5.  Citi faktori, kuri ietekmē pamatfaktorus    10
  Secinājumi un priekšlikumi    12
  Bibliogrāfiskais saraksts    13
Фрагмент работы

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
Pētot nozari kopumā tika secināts, ka kosmētikas nozarē gan Latvijā, gan ārvalstīs ir ļoti daudz ražotāju un pārstāvju.
Bioloģiskās kosmētikas nozare tikai attīstās, darba autore uzskata, ka tieši zīmols Madara ir pirmais, kurš veiksmīgi iekarojis tirgu Latvijā šajā sfērā.
Nozarē visvecākais uzņēmums ir „Dzintars”, bet salīdzinoši visjaunākais – zīmols „Madara”.
Vērtējot uzņēmumus pēc faktoru nosacījumiem, jāsecina, ka lielāks potenciāls konkurēt ārvalstu tirgū tomēr ir „Dzintaram”, jo jau pašlaik tam ir stabils noiets ārvalstīs, bet zīmols „Madara” vēl tikai domā par šādu iespēju. Lai noteiktu precīzāk būtu jāveic padziļināta izpēte finanšu resursiem, jo, lai ieviestu produktu ārvalstīs ir nepieciešams liels kapitāls, kā arī pieprasījums.
Vadoties no nākotnes pieprasījuma viedokļa, tad jāuzsver, ka no šāda viedokļa zīmolam „Madara” ir lielas priekšrocības uz pieprasījumu nākotnē, jo tagad patērētāju vidū ir tendence izmantot bioloģisku kosmētiku.
Pētot saistītās un atbalstošās nozares jāsecina, ka uzņēmumi ir vienādi lielās pozīcijās, rūpīgi izvēlas savus piegādātājus, kā arī cītīgi darbojas savā nozarē un to attīsta.
Vērtējot uzņēmumus var secināt, ka A/S „Dzintars” no darbinieku viedokļa ir krietni vien lielāks par zīmolu „Madara”, kā arī A/S „Dzintaram” gadu gaitā ir izstrādāti vairāki mērķi nekā zīmolam „Madara”, bet tas nepierāda to, ka zīmols „Madara” būtu sliktāks. Tas parāda, ka zīmolam „Madara” ir mazāks ražošanas apjoms nekā A/S „Dzintars”.
Darba autore uzskata, ka dotajā momentā krietnu soli priekšā konkurētspējas ziņā ir A/S „Dzintars”, bet, ja ārvalstu tirgū iesaistīsies arī zīmols „Madara”, tad zīmols var kļūt par vienu no konkurētspējīgākiem zīmoliem pasaulē.

Priekšlikumi
Darba autore zīmola „Madara” vadībai mēģināt izstrādāt pārdošanas stratēģiju kādā no izvēlētajām ārvalstīm, kurās būtu noiets bioloģiskai kosmētikai.
Darba autore uzskata, ka būtu jāpalielina ražošanas un darbinieku apjoms, lai nodrošinātu pieprasījumu kādā no izvēlētajām ārvalstīm.
Konkurētspējas nolūkos uzņēmumam būtu jāseko līdzi inovatīvu produktu ieviešanai pašmāju tirgū, gan ārvalstu tirgū.

Коментарий автора
Atlants