-
Zelta Zivtiņas 184.reklāmas analīze
Skatītājs tieši tiek uzrunāts ar labajiem un izdevīgajiem piedāvājumiem starp „savējiem” un kā jau iepriekš minēju vienalga no kuras Latvijas puses jūs būtu, jo izdevīgi būs visiem. Tādēļ Zelta Zivtiņa piedāvā jaunu tarifu „savējie”, kad ar vienu pieslēguma īsziņu var lietot Zelta Zivtiņu izdevīgāk. Pievienojoties vai lietojot Zelta Zivtiņu jūs iegūstat neierobežotus zvanus un īsziņas ar vairāk nekā miljons lietotājiem visā Latvijā.
Tā kā reklāma ir neliela un neizceļas ar spilgtām epizodēm, toties pasaka daudz. Manuprāt, galvenais sauklis varētu būt- Visi kopā vienoti! Manuprāt, sauklis izsaka pašu galveno uz ko likts akcents reklāmā.
Secinājumi.
Gofmans precīzi ir izanalizējis reklāmu un kā tā varētu uzrunāt skatītājus. Viņš ir pa punktiem izanalizējis un strukturizējis ar viegli saprotamu valodu. Es pēc Gofmaņa pieejas varēju viegli izanalizēt un sameklēt līdzību ar savu izvēlēto reklāmu.
Pēc veiktās analīzes es secināju, ka reklāmas priekšplāna varoņi veido reklāmā attālo sociālo distanci, kā arī attālu personisku distanci, kas ļauj mums izjust informāciju personiskāku un pietuvinātu skatītājiem. Kā arī reklāma ir kā izrāde, kurā katram tēlam ir sava loma un nozīme, un tā ir ikdienas dzīves atspoguļojums, kas ļauj izrādi pietuvināt ikdienas dzīvei un likt meklēt kopīgumu. Manuprāt, katrs vērojot izrādi/reklāmu vēlas saskatīt ko pietuvinātu sev zināmajam.
…
Priekšplāns ir standarta izpausmju ekipējums, ko indivīds savas izrādes laikā tīši vai netīši izmanto. Ievadā būtu lietderīgi izšķirt un nosaukt to, kas šķiet esam priekšplāna standarta sastāvdaļa.” Priekšplāna aktori ir Marija, kura ir viena no galvenajām varonēm, kura apkalpo kafejnīcas klientus un divi gados veci cilvēki, kuri atbraukuši no Latgales. Intīmajā attālumā, saka Hall (1964), mēs redzam, sejas vai tikai galvas . Ciešā personālā distancē mēs redzam galvu un plecus. Attālā personālā distancē mēs redzam citu personu līdz viduklim. Ciešā sociālā distancē mēs redzam visu figūru. Attālā sociālā distancē mēs redzam visu figūru ar apkārtējo vidi. Un publiskā distancē mēs varam redzēt vismaz četrus vai vairāk cilvēkus.” Šajā gadījumā mums ir attālā sociālā distance un arī attālo personisko distanci, jo mēs redzam galvenos trīs varoņus un apkārtējo vidi, toties mēs neredzam pilnībā visu figūru tikai līdz viduklim, tas, manuprāt, rada lielāku personīgumu un ciešāku mijiedarbību ar skatītājiem, kā arī starp aktoriem.
