-
Biznesa plāns: SMS reklāma
Бизнес план10 Реклама, маркетинг, Коммуникации, транспорт, связь
Nr. | Название главы | Стр. |
Kopsavilkums | 3 | |
Idejas aktualitāte jeb dzīvotspēja | 4 | |
Pakalpojumu apraksts | 4 | |
Tehnoloģiskais risinājums jeb kā to realizēs | 5 | |
Mārketings – pakalpojuma virzīšana tirgū | 6 | |
Konkurence | 7 | |
Finansiālais nodrošinājums (kas to finansēs) | 8 | |
Uzņēmuma spēja realizēt ideju un iespējamie riski | 8 | |
Finansu daļa | 9 |
SMS reklāmas būtība - reklāmas saņēmēju datubāzē reģistrējas cilvēki, kas grib par katru saņemto reklāmu iegūt kaut kādu simbolisku samaksu (piemēram, 0,01Ls), kā arī viņi piesaista jaunus lietotājus (nosūtot uzaicinājumu uz e-pastu vai telefona numuru) par to saņemot papildus samaksu (piemēram, 0,005Ls), tādā veidā veidojas lietotāju telefonu numuru datubāze. Reklāmdevējs izvēlas lietotāju grupu pēc vecuma, dzimuma, dzīvesvietas u.c. kritērijiem, kas ļautu reklāmdevējam efektīvāk izmantot savus līdzekļus, par katru lietotāju samaksājot konkrētu maksu (piemēram, 0,1Ls).
Sākotnēji šo pakalpojumu var reklamēt izvietojot reklāmas bannerus dažādos interneta portālos (piemēram, draugiem.lv), kad pakalpojums būs ieguvis popularitāti, jaunos lietotājus piesaistīs vecie lietotāji. Piemērs ir http://smsbuzz.lv.
Lai realizētu šādu projektu ir nepieciešama web lapa internetā, sms sūtīšanas iespēja, programmētāji, kas to visu izveidos un sistēmas administratori, kas sekos, lai viss strādātu korekti, un protams ir nepieciešams sākumkapitāls, lai to visu apmaksātu. Uzņēmuma peļņu veido reklāmdevēju samaksa par reklāmas nosūtīšanu web lapas lietotājiem mīnus samaksa lietotājiem par reģistrāciju, web lapas servera uzturēšanas izmaksas, darbinieku algas.
Ja šo projektu veido jauns uzņēmums, kuram nav līdzekļu, tad sākumkapitālam jāņem kredīts bankā vai jāmeklē atbalsts no draugiem un radiem, ja tas ir iespējams. Izmaksas varētu samazināties, ja uzņēmuma veidotāji varētu paši strādāt kā programmētāji un/vai sistēmas administratori.
Šobrīd, manuprāt, šāda pakalpojuma sniegšanai Latvijā nav lielas konkurences, jo parasti šādu reklāmu lielākoties izmanto sakaru operatori, tāpēc to var veiksmīgi realizēt, piedāvājot izdevīgākus noteikumus nekā konkurentiem (piemēram, zemāks cenas par reklāmas nosūtīšanu vai patstāvīgo klientu atlaides).
…
Mūsdienās lielākai daļai cilvēku ir mobilie telefoni, tāpēc sms reklāmas pakalpojumu sniegšana ir ļoti izdevīgs un ienesīgs pelnīšanas veids. Papīra reklāmas kuras nonāk mūsu pastkastītēs liela daļa cilvēku pat nelasa, taču sms reklāmu mēs noteikti izlasītu pirms dzēšanas, jo neviens nevar droši zināt vai konkrētā sms satur reklāmu vai kādu citu svarīgāku informāciju. SMS šobrīd izmanto aizvien vairāk, mūsdienās to izmanto ne tikai sakaru operatori, bet arī citi uzņēmumi un izglītības iestādes, piemēram, RTU.
