Автор:
Оценка:
Опубликованно: 03.10.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Uzņēmuma ārējā un iekšējā vide', 1.
  • Конспект 'Uzņēmuma ārējā un iekšējā vide', 2.
  • Конспект 'Uzņēmuma ārējā un iekšējā vide', 3.
  • Конспект 'Uzņēmuma ārējā un iekšējā vide', 4.
  • Конспект 'Uzņēmuma ārējā un iekšējā vide', 5.
  • Конспект 'Uzņēmuma ārējā un iekšējā vide', 6.
Фрагмент работы

Pastāv atšķirīgi viedokļi par organizāciju vidi. Dažādiem autoriem šajā jautājumā uzskati atšķiras, bet vērojamas arī kopīgas iezīmes. Šoreiz tiks aplūkoti J. Caunes, A. Dzedona un L. Pētersona viedokļi par šo tēmu pret J. Praudes un J. Beļčikova uzskatiem par organizācijas vidi.

Vispārīga ārējā vide

Vispārīga arējā vide ietver visus tos vides spēkus un nosacījumus, kas tieši vai netieši ietekmē ikvienu firmu ikvienā nozarē. Tie ir šādi: banku aizdevumu procentu likmes, inflācija, darbaspēka novecošanās, valsts politika un citi. Vieni nosacījumi nosaka ilgtermiņa izmaiņas, piemēram, nozares privatizācija un augošā ārzemju konkurentu klātbūtne, bet citi nosacījumi ir daudz mainīgāki, piemēram, procentu likmes, iedzīvotāju pirktspēja un valūtu kursi. Uzņēmums nevar kontrolēt vispārīgo ārējo vidi, kā arī precīzi paredzēt tās faktoru izmaiņas. Svarīgākie vispārīgās ārējās vides faktori ir šādi: demogrāfiskie faktori, politiskie faktori, sociālie un kultūras faktori, makroekonomiskie faktori, tehnoloģijas sasniegumi un globalizācija.
Demogrāfiskie faktori.

Demogrāfija vispusīgi raksturo iedzīvotājus pētāmajā reģionā. Demogrāfiskā stāvokļa izmaiņas ietekmē ikviena uzņēmuma darbaspēku, cilvēku resursus un mārketinga stratēģijas, kā arī uzņēmuma izaugsmi.…

Коментарий автора
Atlants