-
Tradicionālā un netradicionālā mārketinga mijiedarbība un saistība: Latvijas uzņēmumu pieredze
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
Teorētiskā daļa | 7 | |
1. | Mārketinga attīstība brīvā tirgus apstākļos | 7 |
1.1. | Mārketinga attīstības faktori | 10 |
1.1.1. | Komunikācijas līdzekļu attīstība | 12 |
1.1.2. | Zinātnes un tehnikas attīstība | 15 |
2. | Tradicionālā mārketinga pāreja uz netradicionālo mārketingu | 16 |
2.1. | Mārketinga jaunās netradicionālās formas un pieejas preču virzīšanai tirgū | 20 |
Empīriskā daļa | 25 | |
3. | Latvijas uzņēmumu pieredze mārketinga jomā | 25 |
3.1. | Mārketinga netradicionālās metodes, kurus izmanto uzņēmumi | 26 |
3.2. | Mārketinga pasākumu efektivitāte | 29 |
3.2.1. | Latvijas spilgtākie piemēri | 32 |
Pētījums | 38 | |
4. | Patērētājs komunikācijā ar mārketingu | 38 |
4.1. | Patērētāja attieksme pret precēm un pakalpojumiem | 41 |
4.1.1. | Aptaujas analīze par patērētāja attieksmi pret precēm un pakalpojumiem | 42 |
4.2. | Patērētāja attieksme pret mārketinga pasākumiem | 49 |
Secinājumi un priekšlikumi | 55 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 57 | |
Pielikumi | 58 |
Kāpēc mārketings un kāpēc netradicionālais mārketings? Mārketingam, tāpat kā dzīvam organismam, ir nepieciešama attīstība. Mārketings un reklāma jau pastāv gandrīz gadsimtu un arvien biežāk tiek runāts par mārketinga efektivitātes samazināšanos un nespēju piesaistīt patērētāju uzmanību un interesi. Patērētājs pierod pie patstāvīgas reklāmas klātbūtnes visās savas dzīves jomās un sāk to ignorēt un vairīties no tās, attiekties pret to skeptiski un pat ironiski. Tradicionālā veļas pulvera reklāma ar smaidošiem bērniem un skaistiem, priecīgiem cilvēkiem TV skatītājā izraisa vēlmi aiziet uzsmērēt vēl vienu sviestmaizi vai uzsmēķēt reklāmas pauzes laikā. Tas nozīmē, ka patērētājs netiek sasniegs un reklāmdevēja nauda ir izmesta vējā.
Mārketingam ir vajadzīgi jauni komunikācijas kanāli, lai tas spētu attīstīties. Tradicionālās reklāmas efektivitāte samazinās, jo patērētājs to uztver ļoti skeptiski. Veiksmīgā netradicionālā mārketinga gadījumā ziņa izplatās ģeometriskā progresijā, kas dod efektīvu rezultātu. Attiecinot netradicionālo mārketingu uz reklāmu, veidojot to kā netradicionālu reklāmu, patērētājs tai uzticas vairāk, jo neuztver to kā reklāmu.
Tieši par netradicionālo mārketingu Latvijas uzņēmumiem, informācijas ir ļoti maz un uzņēmēji negrib mēģināt neko jaunu, jo baidās ciest zaudējumus. Citās valstīs netradicionālais mārketings tiek jau ļoti veiksmīgi izmantots. Netradicionālais mārketings, kas balstīts uz dažādu inovāciju izmantošanu produkta izplatīšanas procesā, šobrīd strauji attīstās un kļūst par neatņemamu sastāvdaļu komunikācijā ar patērētāju. Tā kā mārketings attīstās, tad uzņēmējiem vajadzētu papildināt savas zināšanas šajā jomā, nevis stingri pieturēties pie klasiskajām teorijām. …
1.Mārketinga attīstība brīvā tirgus apstākļos 1.1.Mārketinga attīstības faktori 1.1.1.Komunikācijas līdzekļu attīstība 1.1.2.Zinātnes un tehnikas attīstība 2.Tradicionālā mārketinga pāreja uz netradicionālo mārketingu 2.1.Mārketinga jaunās netradicionālās formas un pieejas preču virzīšanai tirgū 3.Latvijas uzņēmumu pieredze mārketinga jomā 3.1.Mārketinga netradicionālās metodes, kurus izmanto uzņēmumi 3.2.Mārketinga pasākumu efektivitāte 3.2.1.Latvijas spilgtākie piemēri 4.Patērētājs komunikācijā ar mārketingu 4.1.Patērētāja attieksme pret precēm un pakalpojumiem 4.1.1.Aptaujas analīze par patērētāja attieksmi pret precēm un pakalpojumiem 4.2.Patērētāja attieksme pret mārketinga pasākumiem
