Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.05.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 1.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 2.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 3.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 4.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 5.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 6.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 7.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 8.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 9.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 10.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 11.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 12.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 13.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 14.
  • Реферат 'Personāla novērtēšana', 15.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Personāla novērtēšanas veidi    4
2.  Personāla kompetence un tās novērtēšana.    4
2.1.  Kompetence    4
2.2.  Veikuma novērtēšanas mērķi.    5
3.  Novērtēšanas metodes.    6
3.1.  Vērtējuma skalas metode.    6
3.2.  Salīdzināšanas metode.    7
3.3.  Esejas metode.    8
3.4.  Vērtēšanas intervijas.    8
4.  Novērtēšanas process.    10
4.1.  Slikta darba iemesli un novērtēšanas varianti.    10
4.2.  Pozitīvais novērtēšanas procesā.    11
4.3.  Padomi darbinieku novērtēšanā.    12
4.4.  Vadītāju novērtēšana.    12
4.5.  Darbinieka novērtēšanas anketas.    13
  Nobeigums.    14
  Izmantotās literatūras saraksts.    15
Фрагмент работы

Kāpēc mēs novērtējam personālu? Un kā vērtēt: darba rezultātus, zināšanas, uzvedību? Kā vērtēt? Kā attiecīgajiem darbiniekiem darīt zināmus vērtēšanas rezultātus? Atbildes uz šiem jautājumiem tad arī meklēsim šajā referātā.
Personāla novērtēšana līdztekus atalgojuma sistēmas vadībai un apmācībai ir kļuvusi par vienu no galvenajām biznesu personāla vadības funkcijām. Bez personāla novērtēšanas nav iespējama atalgojuma sistēmas izveide, arī apmācības un attīstības procedūras balstās nevis uz personāla objektīvām vajadzībām, bet gan tikai uz pieņēmumiem. Piemēram, pastāv liela un būtiska atšķirība starp to, ko darbinieks grib mācīties, un to, ko viņam vai viņai tiešām vajadzētu apgūt, lai darba rezultāti būtu sekmīgi. Tradicionāli visi darbinieki vēlas apgūt svešvalodas un datorprasmes, un tas, protams, ceļ viņu vērtību darba tirgū un attīsta kompetenci, bet vai tās tiešām ir Uzņēmuma reālas intereses, kas sekmēs biznesa efektivitāti? Galvenie iemesli, kas uzņēmumu un personāla nodaļu vadītājiem liek izšķirties par dažādu personāla novērtēšanas instrumentu ieviešanu, ir šādi:

Mēs nevaram vadīt un attīstīt to, ko nevaram izmērīt
Kompetence un darba rezultāti ietekmē atalgojuma noteikšanu
Kompetence un darba rezultāti nosaka mūsu mācību vajadzības
Kompetence ietekmē sasniegumus un darba rezultātus

Uzņēmumos izšķir divu veidu personāla novērtēšanu, un nereti tiek diskutēts, ko tad īsti novērtēt un kādās situācijās, kuru novērtēšanas veidu izmantot. Parasti mēs runājam par kompetences novērtēšanu un darba rezultātu novērtēšanu.
Referātā aplūkošu abus personāla novērtēšanas veidus, galvenās metodes un iespējamā rezultāta izmantošanu.
Kompetences novērtēšana un darba rezultātu novērtēšana: bieži abi šie novērtēšanas veidi tiek jaukti, nereti tos apvieno vienā novērtēšanas instrumentā, bet vēl biežāk darbinieki nemaz nesaprot, kas tad īsti tiek novērtēts – viņu zināšanas, prasmes un iemaņas vai arī darba rezultāti un sasniegumi. Lai jūkli padarītu vēl lielāku, vadītāji mēdz autoratīvi paziņot, ka bez kompetences jau nevar būt labu darba rezultātu, bet kā tad to mērīt un ko īsti mērīt?…

Коментарий автора
Atlants