-
Darbinieku nemateriālie stimulēšanas veidi organizācijā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
I. | Teorētiskā daļā | 3 |
Ievads | 3 | |
1.nodaļa. | Motivācijas būtība, tās nozīme organizācijā | 5 |
2.nodaļa. | Motivāciju teoriju analīze un izmantošanas iespējas organizācijā | 7 |
2.1. | Satura motivēšanas teorijas | 7 |
2.1.1. | A.Maslova vajadzību teorija | 7 |
2.1.2. | K.Alderfera ERG ( eksistences, piederības, izaugsmes vajadzības ) teorija | 10 |
2.1.3 | Hercberga divfaktoru teorija | 10 |
2.1.4. | D.Makklelanda “pieredzes – vajadzību” teorija | 11 |
2.2. | Stimulējošā motivēšanas teorija | 13 |
2.2.1. | Stimulējošā motivēšanas teorijas būtība | 13 |
2.2.2. | Uzvedības modifikācija | 15 |
2.3. | Norises motivēšanas teorijas | 16 |
2.3.1. | Gaidu motivēšanas teorija | 16 |
2.3.2. | Taisnīguma motivēšanas teorija | 18 |
2.3.3. | L.Portera un E.Loudera modelis | 19 |
2.3.4. | Raksturīgo pazīmju teorija | 20 |
3.nodaļa. | Nemateriālās stimulēšanas veidi organizācijā | 21 |
3.1. | Darbs kā motivējošais faktors | 21 |
3.1.1. | Darba kvalitātes vērtēšanas grupas | 22 |
3.1.2. | Priekšlikumu ieviešanas shēmas | 23 |
3.2. | Organizācijas kultūra kā motivējošs faktors | 24 |
3.3. | Starppersonu attiecības kā motivējošs faktors | 25 |
II. | Praktiskā daļa | 29 |
1. | Vispārīgs organizācijas raksturojums | 30 |
2. | Praktiskā pētījuma izmantoto metožu apraksts | 31 |
3. | Pētījuma norises apraksts | 32 |
3.1. | Darba kalendārais plāns | 33 |
4. | Pētījuma rezultātu interpretācija un analīze | 34 |
4.1. | Anketas interpretācija un analīze | 34 |
4.2. | Testa interpretācija un analīze | 36 |
4.3. | Strukturētās intervijas interpretācija un analīze | 38 |
4.4. | Dokumentu analīze | 39 |
Kopsavilkums | 40 | |
Secinājumi | 41 | |
Rekomendācijas un ieteikumi | 42 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 43 | |
Pielikumi | 44 |
Notikumi pasaulē mainās arvien straujāk un pasaules tirgus ir piesātināts, un izņēmums nav arī Latvija. Rodas jaunas attīstības iespējas un līdz ar to ir jārisina jaunas problēmas. Lai varētu sekmīgi veikt šo grūto ceļu un gūt panākumus, ir nepieciešams visas sabiedrības atbalsts. Tādēļ pilnvērtīgāk ir jāizmanto cilvēkresursu potencionāls un tā motivācija, kas ir viena no organizāciju veiksmīgas darbības pamatnosacījumiem.
Personālvadības psiholoģijā galvenokārt balstās uz tām motivācijas teorijām, kuras ļauj paredzēt indivīdu uzvedību noteiktās darba situācijās un dod iespēju izveidot pietiekami efektīvu darba stimulēšanas sistēmu.
Personālvadībai organizācijās ir jāprot integrēt indivīdu komandā, lai viņu savstarpējā sadarbība nodrošinātu nepieciešamo vērtību radīšanu. Darbinieku motivēšana ir ļoti aktuāla tēma šodienas organizācijās. Darbinieku motivēšana ir svarīgs un nepieciešams process organizāciju, uzņēmumu labvēlīgai attīstībai un ir svarīgi darbiniekus pareizi stimulēt, darboties organizācijās mērķu un uzdevumu labā. Tas ir dinamisks process, kuru lietojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus veicinot darbinieku izaugsmi. Tādēļ motivēšana sākas ar darbinieku vajadzību noteikšanu un to apmierināšanos nepieciešamību, tāpēc darba vadītājiem ir labi jāpārzina savi darbinieki un jāzina, kā katru stimulēt, lai nospraustie mērķi un uzdevumi tiktu veikti laicīgi.…
Bakalaura darbs psiholoģijā, teorija, pētījums ar pielikumiem.
