-
Mārketinga elementi. Cena un vieta
Merčendaizings ir viens no tirdzniecības uzņēmuma vissvarīgākajiem darbības virzieniem. Pārdošanas tieši var ietekmēt šādi kritēriji – vai tirdzniecības vietu plaukti ir vienmēr piepildīti ar preci un prece ir pareizi izvietota, ievērojot konkrētus izvietošanas principus. Merčendaizingam ir noteikti uzdevumi saistībā ar šiem elementiem:1) Prece – lēmuma pieņemšana par noteiktu preču sortimentu, ievērojot pircējuvajadzības, preces izvietošanas un demonstrēšanas iespējām tirdzniecības zālē,preču iesaiņojuma dizaina uzlabošana, lai vecinātu pārdošanas apjoma pieaugumu,un preču kvalitātes garantijas nodrošināšanu veikalā.; 2)Cena– pilnveidot cenu stratēģijas, realizēt veikala elastīgu cenu un preču iepirkšanaspolitiku. Uzlabot ražotāja vai piegādātāja loģistikas pakalpojumu saņemšanu veikalam; 3)Pārdošanas vieta– veidot neatkārtojamu, oriģinālu veikala atmosfēru, izmantojot ganarhitektūras, gan dizaina līdzekļus, sensorās stimulācijas metodes. Pilnveidot veikala plānojumu, atsevišķu nodaļu, preču grupu izvietojumu veikalā, lai tas pēc iespējas būtu pievilcīgāks pircējam. Efektīvi izmantot norādes pircējiem, preču cenu zīmes; 4) Preces virzīšana – pilnveidot un dažādot reklāmas veidus un informatīvos materiālus preču pārdošanas vietās. Sagatavot reklāmas materiālus un pārdomāt toizvietošanu tirdzniecības zālē – vietā, kurā pircējs izvēlas, pieņem galīgo lēmumupar preces pirkumu. Konsultāciju organizēšana par noteiktām preces īpašībām,priekšrocībām, lietošanu un apkalpošanas specifiku noteiktā tirdzniecības vietā. Nodrošināt apliecinājumu pircējiem par preces augsto kvalitāti. Dažāda veida pasākumi, lai nodrošinātu konkrētu preču popularizēšanu ar mērķi veidot noteikta sortimenta pieprasījumu. Pārdošanas veicināšanas pasākumu organizēšana, sadarbojoties ar ražotājiem – preču demonstrācijas, degustācijas, cenu pazemināšanas, akcijas, izpārdošanas.[6.Merčendaizinga un pārdošanas mākslas pamati,2011] …
Mārketinga miksa elementi- Cena un Vieta Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē- patērētāja maksa par par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu. Cenu veidošanās koncepcija ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa. Cenu veidošanos ietekmē gan iekšējie , gan ārējie faktori. Kā iekšējos faktorus var minēt uzņēmuma mērķi, mārketinga stratēģiju, uznēmuma izmaksas, mārketinga darbības organizāciju, savukārt pie ārējiem faktoriem ir pieskaitāmi tirgus tipi, pieprasījuma elestīgums, likumdošana un valsts politika, un pārējie faktori. Merčendaizings ir viens no tirdzniecības uzņēmuma vissvarīgākajiem darbības virzieniem. Pārdošanas tieši var ietekmēt šādi kritēriji – vai tirdzniecības vietu plaukti ir vienmēr piepildīti ar preci un prece ir pareizi izvietota, ievērojot konkrētus izvietošanas principus.
