-
Tirgzinības teorija
1.Tirgzinības jēdziens. Tirgzinības pamatelementi, to raksturojums.
Tirgzinība – tiek pētītas patērētāju vēlmes, pieprasījums, reklāmas nozīme utt.
Otrs virziens ir tirgvedība – pārdošana. Preču virzība tirgū, viss tiek darīts, lai pārdotu.
Pamatelementi:
1.Patērētāju vēlmes – tā ir cilvēka tiekšanās pēc kaut kā.
2.Vajadzības – īpaša forma tā jau ir prasība pēc kaut kā.
3.Prece, produkts.
Produkts – viss, ko var piedāvāt tirgū un ko pārdod.
Ar vārdu produkts saprot:
Izejvielas;
Ražošanas prece;
Patēriņa prece;
Pakalpojums;
Nekustamais īpašums;
Uzņēmumi – SIA, AS
Valūta
Preču zīme (zīmols);
Patenti – idejas.
4.Pieprasījums – vajadzības izteikums naudas formā. Patērētāji virza pārdošanai.
5.Patērētāja vērtējums par preci – patērētājs novērtē labumu, ko viņš gūst ar izdotajiem naudas līdzekļiem.
6.Darījums – vēlamo produktu iegūšana, ievērojot noteikumus darījumā.
7.Patērētāju tirgus – esošo un potenciālo pārdevēju un pircēju kopums, kas noteiktā vietā piedāvā vai pārdod un pieprasa vai pērk preces.…
1. Tirgzinības jēdziens. Tirgzinības pamatelementi, to raksturojums. 2. Tirgzinības mērķi. 3. Tirgzinības darbības koncepcijas (produkcijas, produkta, pārdošanas, pircēja, sociālā mārketinga). 4. Tirgzinības tieši ietekmējošā ārējā vide. 5. Tirgzinības netieši ietekmējošā ārējā vide. 1. Tirgzinības procesa būtība. Informācijas sistēma tirgzinībā. Preces dzīves cikla koncepcija Produkta raksturlielumi Tirgzinības pētījuma process. 11. Tirgzinības plāns. Produkts, tā jēdziens, klasifikācija. Produkta sortiments. Cenu veidošanas metodes. Preces dzīves stadiju raksturojums. Cenu veidošana: cenu noteikšanas pamatposmi un galvenie ietekmējošie faktori. Tirgzinības veidi pieprasījuma gadījumā (konversiālais, stimulējošais, remārketings, attīstošais mārketings, demārketings, antimārketings, atbalstošais mārketings).
