Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Vadības funkcijas. Koordinēšana un motivēšana', 1.
  • Конспект 'Vadības funkcijas. Koordinēšana un motivēšana', 2.
  • Конспект 'Vadības funkcijas. Koordinēšana un motivēšana', 3.
  • Конспект 'Vadības funkcijas. Koordinēšana un motivēšana', 4.
  • Конспект 'Vadības funkcijas. Koordinēšana un motivēšana', 5.
  • Конспект 'Vadības funkcijas. Koordinēšana un motivēšana', 6.
Фрагмент работы

Satura motivēšanas teorijas koncentrē menedžeri uz darbinieku vajadzībām un iesaka uzlabot darbu ar dažādām vajadzību apmierināšanas metodēm.2
A.Maslova vajadzību modelis:
• Fizioloģiskās – zemākais līmenis hierarhijā. Tās jāapmierina, lai uzturētu dzīvības procesus (ēst, dzert, gulēt, utt.). Šīs vajadzības ir periodiskas, saistās ar noteiktu ķermeņa daļu, savstarpēji saistītas.
• Drošības – centieni pasargāt savi no fiziskām briesmām, iegūt pārliecību par nākotnes ekonomisko nodrošinājumu, draudu novēršana.
• Sociālās – aptver vajadzības pēc sabiedrības, draudzības, mīlestības, kā arī nepieciešamību būt kādam vajadzīgam.
• Atzīšanas – statuss, sasniegumi, zināšanas, neatkarība, reputācija, popularitāte, cieņa.
• Pašapliecināšanās – vajadzības sevis realizēšanai, pašattīstīšanai , tā var dod iespēju eksperimentēt un riskēt, radīt apstākļus personīgajai izaugsmei.3
K. Alderfera ERG teorija – vajadzību hierarhija sastāv no 3 līmeņiem: eksistences vajadzības (fizioloģiskas un drošības vajadzības), piederības vajadzības, izaugsmes vajadzības.
F. Hecberga divfaktoru teorija - viņš visus faktorus sadalīja motivētājos (faktori, kas saistīti ar darba saturu) un higiēnas (faktori, kas nepieciešami cilvēka darba spēju uzturēšanai) faktoros.
D. Makkelanda „pieredzes - vajadzību” teorija – cilvēkiem pastāv piemītošas vajadzības: panākumi, sadarbība un vara.

Коментарий автора
Atlants