-
Prakses atskaite mārketingā. Frizētava
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | SIA „Ritms” uzņēmuma apraksts | 4 |
2. | Uzņēmuma mārketinga vide un to veidojošie faktori | 6 |
2.1. | Mārketinga iekšējā vide | 6 |
2.2. | SIA „Ritms” mārketinga mikrovides faktori | 10 |
2.3. | SIA „Ritms” mārketinga makrovides faktori | 12 |
3. | SIA „Ritms-Ž” tirgus segmenti un tirgus aptveršanas stratēģijas | 14 |
4. | Mārketinga pasākumu izpēte | 16 |
4.1. | Produkts | 16 |
4.2. | Cena | 19 |
4.3. | Vieta | 21 |
4.4. | Virzīšana | 21 |
4.5. | Darbinieki | 23 |
4.6. | Process | 23 |
4.7. | Materiālie pierādījumi | 23 |
5. | Konkurentu raksturojums | 24 |
6. | Klients | 26 |
6.1. | Darbs ar klientiem | 26 |
6.2. | Klientu piesaistes iespējas | 27 |
6.3. | Klientu apmierinātības vērtējums | 28 |
6.4. | Klientu anketēšanas rezultātu analīze | 29 |
Secinājumi | 36 | |
Priekšlikumi | 37 | |
Pielikumi | 39 |
Secinājumi
1. Neskatoties uz lielo konkurentu skaitu, uzņēmumam SIA “Ritms – Ž ir izdevies veiksmīgi turpināt darbu un saglabāt tirgus pozīcijas
2. Viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē uzņēmuma darbību ir iedzīvotāju pirktspēja
3. Uzņēmums daudzus gadus sadarbojas ar vieniem un tiem pašiem piegādātājiem, kas pierāda uzņēmuma uzticību un stabilitāti
4. Ļoti svarīgi ir, lai klients no salona neaizietu neapmierināts un neveidotos antireklāma, tādējādi mazinot potenciālo klientu skaitu
5. Veicot aptauju konstatēts, ka informācija par uzņēmuma SIA „Ritms – Ž” darbību un tā sniegtajiem pakalpojumiem tiek iegūta no draugiem un paziņām, kas liecina, ka trūkst informācijas, tātad nepieciešama reklāma
6. Uzņēmuma galvenais mērķis ir sniegt kvalitatīvus pakalpojumus un laipni apkalpot klientus
7. Pētot uzņēmuma darbību darba autore secināja, ka pētāmajā uzņēmumā darbiniekiem nav saskaņots darba apģērbs vai vismaz priekšauts ar uzņēmuma logo.
Priekšlikumi
1. Neskatoties uz to, ka uzņēmumam ir veiksmīgi izdevies saglabāt tirgus pozīcijas, nedrīkst pārstāt pētīt un analizēt konkurentus. Darba autore iesaka regulāri uzlabot apkalpošanas līmeni un pakalpojumu kvalitāti, kā arī dažādot pakalpojumu sortimentu.
2. Lai palielinātu klientu pirktspēju var ieviest dažādas atlaides un akcijas, piemēram, atlaides dzimšanas dienā vai vārda dienā, vai apmeklē salonu desmit reizes un desmitajai reizei 15% atlaide
3. Apmierināti un lojāli klienti neapšaubāmi ir viena no lielākajām vērtībām. Cīņa par klientu noturēšanu un klientu skaita palielināšanu ir viens no sarežģītākajiem uzdevumiem. Nepārtraukts darbs ar klientiem un klientu vajadzību apmierināšana – tie ir galvenie uzdevumi, kas jāveic uzņēmumam SIA „Ritms – Ž”. Klientu uztveres un vajadzību izpratne palīdz izvēlēties pareizos risinājumus esošo klientu noturēšanā un jaunu klientu piesaistē.
4. Uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu, lai to sasniegtu ir nepieciešams izmantot dažādus līdzekļus un viena no tiem ir reklāma. Darba autore uzņēmumam iesaka vairāk sevi reklamēt dažādos interneta portālos, avīžu izdevumos un televīzijā. Kā arī var izveidot savu mājaslapu un Ventspils portālā ievietot reklāmu ar hiperlinku uz mājaslapu.
5. Darba autore uzņēmumam ieteiktu padomāt par vienādu darba apģērbu iegādi vai vienādu priekšautu iegādi ar uzņēmuma logo, lai klienti vieglāk varētu atšķirt darbiniekus no salona apmeklētājiem.
…
Lai uzņēmums varētu veiksmīgi darboties un attīstīties liela nozīme ir mārketingam. Mārketings ir darbības veids, kas virzīts un pircēju vai patērētāju vēlmju un vajadzību apmierināšanu. Darba autore par prakses vietu ir izvēlējusies uzņēmumu SIA „Ritms”, kas ir uzņēmums, kurš nodarbojas ar klientu apkalpošanu un skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanu. Autore izvēlējās šo uzņēmumu, jo uzņēmumam SIA „Ritms” mārketings ir ļoti nozīmīgs, lai veiksmīgi spētu piesaistīt jaunus pircējus vai patērētājus un noturēt esošos, jo šajā nozarē ir daudz konkurentu, kur katrs piedāvā dažādus pakalpojumus un cenas.